Syd Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Fick detta av några vänner igår (jag är själv Skåning) efter skalvet, det gäller att ta chansen direkt ;-)JORDBÄVNING I SKÅNE - DIN HJÄLP BEHÖVS!NU HAR DEN GLOBALA UPPVÄRMNINGEN ORSAKAT JORDBÄVNING I SKÅNE!Tisdagen den 16 december slog katastrofen till med full kraft i Skåne. Med epicentrum utanför Bo Olsson i Tomelilla skakade en kraftig jordbävning med magnituden 4.7 på Richterskalan hela Skåne. Tusentals skåningar väcktes ur sin nattsömn de så väl behöver. Många var hungriga efter att inte ha ätit på hela natten.Din hjälp behövs omedelbart.Skåningen är en mycket känslig individ, särskilt nu inför julen. Många skåningar kommer lida oerhört om de inte får luad ål, gröt och kalkon med sviskon till jul. Läkare har redan sett naveldjupet minska hos vissa skåningar i särskilt utsatta områden.Skänk 1500 kronor till konto bifogat nedan. Denna blygsamma summa kan ge tre skåningar en trygg tillvaro under julen som de så väl behöver. Se exempel nedan.1500 kronor ger tre skåningar:snaps till julbordet extra grädde i ris á la Maltan extra fet ful-fiskad ål specialimporterade äpplen till äpplekagan filtar till soffan, för eftermiddagsluren Öppna ditt hjärta, och plånboken, och börja skänk NU!DU KAN RÄDDA EN SKÅNING TILL JUL!Skånsk jordbävningshjälps konto 90 1950-5 Citera
crille Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 hehe, gäller det oss med bosse, vi som är flyktingar från skåneland:) Citera
Keek Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 var kan jag hämta ut pengarna?se adressen jag lider oerhört Citera
Coralkiller Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 tyvärr är jag tvungen att säga att vi måste hålla beståndet nere för att dom inte ska utgöra ett hot mot nordligare biotoper. mvh Coralkiller Citera
Keek Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 tycker det verkar lite snålt med en 5hundring per lidande skåning det räcker ju knappt till ålen Citera
Micke.T Postat 18 december 2008 Postat 18 december 2008 Jordskalv i Skåne och blekinge känsliga tittare varnas! Citera
wrang Postat 19 december 2008 Postat 19 december 2008 Betalar mer så kan vi gräva bort skåne från Sverige Citera
_Manne_ Postat 19 december 2008 Postat 19 december 2008 det är väl inte svårare än att om vi nu ska gräva lite så tar vi med kungsbacka till skåneland först.! sen kan det ju kvitta.. ! Citera
Bengan Postat 19 december 2008 Postat 19 december 2008 Betalar mer så kan vi gräva bort skåne från Sverige Jag har det som helgjobb. Åker upp till skånska gränsen med en spade var helg och gräver. Jag har en hel del helger kvar innan vi kan bli fria. Citera
Wiking Postat 19 december 2008 Postat 19 december 2008 Betalar mer så kan vi gräva bort skåne från Sverige Detta har jag drömt om i 30 år, och jag har en plan. Gräv en kanal från Västkusten till Östkusten, allt söder om kanalen tillfaller Danmark, kostnadsfritt. Citera
Hellman Postat 20 december 2008 Postat 20 december 2008 Nej du Wiking, du får du hia dig lite!!! Det finns ingen i Blekinge som vill tillhöra Danmark!! Citera
saltbjörkan Postat 20 december 2008 Postat 20 december 2008 Ja snälla gräv loss oss från rästen av packet så vi kan ble danskar igen =) gärna för mej haha Citera
Auditor Postat 20 december 2008 Postat 20 december 2008 Nej du Wiking, du får du hia dig lite!!! Det finns ingen i Blekinge som vill tillhöra Danmark!!Du får ta en smäll för laget, för om jag får tala för alla smålänningar så vill vi nog hellre tillhöra Danmark! Citera
Steffo85 Postat 20 december 2008 Postat 20 december 2008 Har iofs landställe i Blekinge, men jag är benägen att hålla med. Blir vi av med Skåne kan jag åka utomlands för att komma till landstället.Smällar man får ta, men på nåt sätt är det ju lite exotiskt att ha landställe utomlands... Hmmm... Får nog hjälpa till lite med grävandet... Är ju ledig mellan jul och nyår... Citera
Bygert Postat 20 december 2008 Postat 20 december 2008 Dags att ruska liv i föreningen spettets vänner möjligen? Citera
Keek Postat 20 december 2008 Postat 20 december 2008 hehe vi får kanske fixa en liten ikon till dom som hjälper till och gräver Citera
saltbjörkan Postat 20 december 2008 Postat 20 december 2008 Dags att ruska liv i föreningen spettets vänner möjligen?Gör ni de vi gör er en lika stor känst någon annan gång skåne for ever.. Citera
malm Postat 20 december 2008 Postat 20 december 2008 Skåne i Mitt hjärta. blandning mellan dansk och svensk. kan det bli bättre... bär gripen stålt på bröstet. samma tatuerare som björk har gjort sin. han gjorde 2 nästan identiska till oss Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.