hansson_1985 Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 hej. jag ska åka till egypten i mars och vill ha lite tips om dykning där. va där för 3 år sen och dök. det va bra mycket bättre en thailand iallafall. men finns det nått ställe man måste dyka på? Citera
greger Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Jag tyckte Ras abu ghaloum (the blue hole) var ganska cool Citera
Syd Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Åk live aboard på rutten till Brohters med Grand sea serpent, klart godkänd.Tänk på att det kan vara kallt i mars, var själv där i mars en gång det blåser svala vindar och 22 grader i vattnet de första dyken går bra men sedan är man nerkyld och dräkten hänger ute i vinden mellan dyken Citera
hansson_1985 Postat 17 december 2008 Författare Postat 17 december 2008 okej.. tack.. ska googla lite om de där dyken..va där i november förut. då va det inte jätte varmt i vattnet.. efter en timme under vattnet va man kanska så nerkyld.. men det tänker man ju inte på när man är där nere och dyker.. Citera
wrang Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Dahab var där 1994 under 2 veckor. Flyget från STHLM till Kario. Tog en lokalbuss till Sharm å sedan 10mil norr mot Dahab. Bodde grymt på ett hotell som hette INMO (INgrid & MOHammed)grym dykning. Har vart vid dessa ställen klicka på länkarna så får du upp lite mer info om dykplasten oxsåFörsta dyket vid Bells så då man kom ut från grottan. (Hoppar i på land simmar i ett passage å ut på ca 20m djup såg jag min första Svartfenade rev-haj-Diving Dahab:Abu Helal / Abu TalhaBannerfish BayBlue Hole / Bells Canyon / Fish BowlCavesCoral GardenEel GardenEl ShuguratGabr el BintGolden BlocksIslands / Seven PinnaclesLighthouseLionfish RockMashrabaMoray GardenRas Abu GalumRed Tooth Trigger BayRick's ReefSalah's PlaceSha'ab KhanzierShoe StumpSinai House ReefThree Pools / South OasisUmm Sid Citera
hansson_1985 Postat 17 december 2008 Författare Postat 17 december 2008 oj jävlar... hur mycket kostar det att åka ut på en tur med Grand sea serpent? lär ju inte vara gratis.. Citera
Syd Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Jag har varit ute vid Brothers några gånger med olika bolag, Grand sea serpet är något dyrare men betydligt bättre både standard och dykguider rekomenderas. Citera
hansson_1985 Postat 25 mars 2009 Författare Postat 25 mars 2009 hallå!Nu har ja kommit hem efter 2 veckor nere i Egypten. det finns lite bilder på min sida som ja tog när ja dök. riktigt finnt dykvatten där nere!!https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=287341#post287341 Citera
chaboo Postat 30 maj 2009 Postat 30 maj 2009 Hej, lånar tråden lite för jag/vi har nu samma resmål ska till Makadi Bay och bo på Makadi palace och tänkte höra om någon här har varit där och som kan berätta lite om detta, vi har tänkt oss vanlig snorkling men jag har även funderat på att ta dykcert när vi är nere då jag inte hinner med detta innan vi åker ner. Citera
alex t Postat 2 juni 2009 Postat 2 juni 2009 Hej, lånar tråden lite för jag/vi har nu samma resmål ska till Makadi Bay och bo på Makadi palace och tänkte höra om någon här har varit där och som kan berätta lite om detta, vi har tänkt oss vanlig snorkling men jag har även funderat på att ta dykcert när vi är nere då jag inte hinner med detta innan vi åker ner.Hej när åker ni?`Jag och min sambo åker dit den 29 juni och ska bo på Makadi Palace. Har pratat med en bekant som har varit där och hon sa att det var underbart. Korallrevet utanför hotellet var wow... Citera
chaboo Postat 2 juni 2009 Postat 2 juni 2009 Vi åker den 6Juli och stannar i en vecka, låter ju riktigt bra. Vi har googlat runt på hotellet som verkar vara ett riktigt topphotell. hur länge stannar ni, kanske vi kan ses över ett dyk och en öl efteråt? Citera
alex t Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 Ja vi åker 29 juni och är där fram till 13 juli eller 14 kommer inte ihåg men 2 veckor är det. så vi lär synas! Och åka hem tillsammans! Det låter bra det! Några öl och en massa dyk Citera
Ocikatten Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 Hej när åker ni?`Jag och min sambo åker dit den 29 juni och ska bo på Makadi Palace. Har pratat med en bekant som har varit där och hon sa att det var underbart. Korallrevet utanför hotellet var wow...Verkar ju vara ett kanonställe! Får man fråga var ni köpt resan? Är det någon av de stora bolagen eller har ni själv bokat? Citera
chaboo Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 Jag och min sambo köpte resan via Ving men jag uppfattade det som att fler bolag inkvarterar sina gäster på detta hotell men kan ha fel. Citera
alex t Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 Vi har också bokat via Ving. Men det är inte Vings hotell utan flera åker dit, många amerikanare ( uuuuuhhh) vad jag har förstått... Andra bolag åker också men inte under sommaren, Bara ving åker under sommaren till Egypten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.