Gå till innehåll

Westerholms Hotell


Hotrider

Rekommenderade inlägg

  • Svar 94
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Cyanobakterier är fotosyntetiserande bakterier (kallas ibland blågröna alger eller blågrönalger vilket är ett dåligt namn eftersom de inte alltid är blågröna och dessutom inte är alger). De finns alltid i karet, men kan som alla bakterier föröka sig explosionsartat vid rätt förutsättningar. Mängder av idéer om dessa förutsättnignar finns – helt klart är att de har fördel om vattnet innehåller fosfat men inget kväve (nitrat). De bildar mattor som blåser bort vid stark ström – dessa försviner om man blåser med en pump, eller vänder på stenen så att de hamnar nedåt i gruset (de tål inte mörker). Vid katastrofala problem kan man totalmörklägga akvariet i tre dygn (då snackar vi svarta sopsäckar – inte en gnutta ljus får komma in.)

wow. times roman kom med från wordet där jag skrev inlägget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser helt annorlunda ut igen. Har fått tag på plexiskivor jag har tänkt att ha under.

Har fortfarande problem med att få bort BTN bakgrunden ur mitt terrarium. Har ju tänkt att man kanske skulle kunna skära upp bakgrunden där jag ändå har tänkt att trycka till org. utblås-röret.

Men sen är frågan hur jag ska skära ut ett hål. Ta en vass kniv och trycka rakg genom känns lite läskigt, man vill ju inte trycka för hårt och spräcka glasrutan bakom...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-4256-14468916849451_thumb.jpg

Så ser bakgrunden ut.

Det är två stycken skivor. Vid hälften så ligger den andra skivan över den första.

Det jag tänkte eftersom jag ändå kommer skära ut ett avlångt hål där jag har tänkt trycka in utblåsröret som sitter orginal i Clown Hotellet, som kommer vara riktad uppåt för att få bort den äckliga ytan. Då skär jag där silikonen sitter. Frågan är bara hur jag ska göra det.

Tack för bilden Ellizen!

Laggeman min vän, du får gärna komma och hjälpa mig med detta!:D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ser det ut på baksidan? Kan du ta en bild på skåpet bakifrån? Bara så man får en blick över var silikonen sitter. Jag hjälper dig så klart om du vill det, bara säg till vilken dag så jag kan förvarna tjejen att jag kommer lite senare och hämtar henne på hemvägen. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klart du kan använda dig utav den som sitter i ditt terrarium, jag funderade mest på om du skulle sälja det igen så hade du kanske velat behålla den, men annars kan du ta ett blad från en bågfil och såga loss en fyrkant som täcker den biten av ditt akvarium du behöver, sen kan du ju göra den nya bakgrunden ovanpå om du känner för det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Guest torstenj

Angående HåkanstorpsZoo - fick ett utskick igår från Micke, nu har han fått sin första leverans (inte stor men som det står i utskicket) och ger 20% rabatt på Lördag. Mr 1800

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...