Coralkiller Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 Var på Korallfisken innan jul o nu ser det ut som att korallerna har etablerat sig! så här blev det. Citera
garfish Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 Ser ju bra! Fina ex på firrarna också. Cool burk. /Gustaf Citera
campokatt Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 Jätte fina koraller o fiskar, vad har du för färgtemp på lyset?? Citera
Coralkiller Postat 1 januari 2009 Författare Postat 1 januari 2009 Tack alltid kul med positiva komentarer! ja Fiskarna dom få som är kvar mår riktigt bra nu =)ska köpa lite fler firrar snart, är det nån som har förslag på nåra fina fiskar jag kan tänkas köpa?Färgtempen på belysningen är bara blå t5 6st och en mh 150w 16000k jag är faktiskt helnöjd med ljuset nu! =) mvh Jerry Citera
Coralkiller Postat 1 januari 2009 Författare Postat 1 januari 2009 Fint, men mata din solkorall... har bara lyckats med det en gång då polyperna var ute vet inte varför den inte väcklar ut sig längre riktigt störande nu när jag har gjort en smidig matnings spruta bara för den! nåra tipps?? mvh Jerry Citera
Vargklo Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 Kul blandning av levande saker du fått i ditt kar, det ser trevligt ut! Citera
Coralkiller Postat 1 januari 2009 Författare Postat 1 januari 2009 Kul blandning av levande saker du fått i ditt kar, det ser trevligt ut!Tack! ja vill ha så stor mångfald som möjligt men det har ju en gräns det med tyvärr =) Citera
chaboo Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 Riktigt snyggt kar, gillar din blandning av djur jag med samt att det var ett behagligt ljus med.Fråga hur la du upp dina bilder ¨å de blev som små miniatyrer, har provat förr utan resultat och nu när jag ska dra igång mitt projekt vill jag visa med bilder. Citera
wrang Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 har bara lyckats med det en gång då polyperna var ute vet inte varför den inte väcklar ut sig längre riktigt störande nu när jag har gjort en smidig matnings spruta bara för den! nåra tipps?? mvh JerrySkaffa en 60cl MER flaska. Skär bort botten sätt denna flaska utan botten över korallen å mata inne i flaskan. Nu så kommer maten vara mer vid korallen och den kan fånga maten lättare med sina polyper Citera
Coralkiller Postat 1 januari 2009 Författare Postat 1 januari 2009 Riktigt snyggt kar, gillar din blandning av djur jag med samt att det var ett behagligt ljus med.Fråga hur la du upp dina bilder ¨å de blev som små miniatyrer, har provat förr utan resultat och nu när jag ska dra igång mitt projekt vill jag visa med bilder.Tack kul o höra =) när du skriver inlägget kan du gå in på avancerad meny längst ner under smilegubbarna där laddar du upp fotona, hoppas jag var till nån hjälp! mvhJerry Citera
Coralkiller Postat 1 januari 2009 Författare Postat 1 januari 2009 Jag bugar o bockar o tackar för alla fina komplimanger jag fått på mitt kar! verkligen roligt att läsa! =) Citera
Coralkiller Postat 1 januari 2009 Författare Postat 1 januari 2009 Skaffa en 60cl MER flaska. Skär bort botten sätt denna flaska utan botten över korallen å mata inne i flaskan. Nu så kommer maten vara mer vid korallen och den kan fånga maten lättare med sina polyperhar gjort så men den får väl inte i sig något om den inte väcklar ut sig?? mvh Jerry Citera
aerie Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 har gjort så men den får väl inte i sig något om den inte väcklar ut sig?? mvh JerryFör att få ut dem först så har jag lyckats bra med att flytta korallen till en liten plastbunke, lägga i frusen artemia och sen röra runt där i nån timme. Brukar få göra det en gång om dagen i nån vecka innan den börjar öppna sig regelbundet när den känner av maten. Jag hoppas du inte har några räkor, de kommer slita maten ur korallen om du försöker mata den i karet sen. Om du vill ha tag på en pump som är lämplig att köra i en bigpack låda för att slippa röra runt så har jag mina liggandes(sålde av mina solkoraller när jag gjorde om karet). Citera
Coralkiller Postat 2 januari 2009 Författare Postat 2 januari 2009 I natt hände det..... den väckla ut sig helt! så jag hoppas den gör det i fortsättningen nu med när jag ska mata den! min räka har fått sig nåra omgångar av matnings maniken jag har! han brukar flytta sig när den kommer, tack för tippsen dock hoppas att det flyter på nu! mvh Jerry Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.