Gå till innehåll

Nu har karet fått en ansiktslyftning!


Coralkiller

Rekommenderade inlägg

Tack alltid kul med positiva komentarer! ja Fiskarna dom få som är kvar mår riktigt bra nu =)

ska köpa lite fler firrar snart, är det nån som har förslag på nåra fina fiskar jag kan tänkas köpa?

Färgtempen på belysningen är bara blå t5 6st och en mh 150w 16000k jag är faktiskt helnöjd med ljuset nu! =) mvh Jerry

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt snyggt kar, gillar din blandning av djur jag med samt att det var ett behagligt ljus med.

Fråga hur la du upp dina bilder ¨å de blev som små miniatyrer, har provat förr utan resultat och nu när jag ska dra igång mitt projekt vill jag visa med bilder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har bara lyckats med det en gång då polyperna var ute vet inte varför den inte väcklar ut sig längre riktigt störande nu när jag har gjort en smidig matnings spruta bara för den! nåra tipps?? mvh Jerry

Skaffa en 60cl MER flaska.

Skär bort botten sätt denna flaska utan botten över korallen å mata inne i flaskan. Nu så kommer maten vara mer vid korallen och den kan fånga maten lättare med sina polyper

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt snyggt kar, gillar din blandning av djur jag med samt att det var ett behagligt ljus med.

Fråga hur la du upp dina bilder ¨å de blev som små miniatyrer, har provat förr utan resultat och nu när jag ska dra igång mitt projekt vill jag visa med bilder.

Tack kul o höra =) när du skriver inlägget kan du gå in på avancerad meny längst ner under smilegubbarna där laddar du upp fotona, hoppas jag var till nån hjälp! mvhJerry

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa en 60cl MER flaska.

Skär bort botten sätt denna flaska utan botten över korallen å mata inne i flaskan. Nu så kommer maten vara mer vid korallen och den kan fånga maten lättare med sina polyper

har gjort så men den får väl inte i sig något om den inte väcklar ut sig?? mvh Jerry

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har gjort så men den får väl inte i sig något om den inte väcklar ut sig?? mvh Jerry

För att få ut dem först så har jag lyckats bra med att flytta korallen till en liten plastbunke, lägga i frusen artemia och sen röra runt där i nån timme. Brukar få göra det en gång om dagen i nån vecka innan den börjar öppna sig regelbundet när den känner av maten. Jag hoppas du inte har några räkor, de kommer slita maten ur korallen om du försöker mata den i karet sen. Om du vill ha tag på en pump som är lämplig att köra i en bigpack låda för att slippa röra runt så har jag mina liggandes(sålde av mina solkoraller när jag gjorde om karet).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I natt hände det..... den väckla ut sig helt! så jag hoppas den gör det i fortsättningen nu med när jag ska mata den! min räka har fått sig nåra omgångar av matnings maniken jag har! han brukar flytta sig när den kommer, tack för tippsen dock hoppas att det flyter på nu! mvh Jerry

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...