Gå till innehåll

sälja eller inte


jupiter

Rekommenderade inlägg

Hejs.

Jaha va gör jag nu?

Har jag råd att fortsätta med min underbara hobby längre! För nu är det mycket blöjbyten på gång.

Förra veckan på torsdag fick vi besked efter ett akut ultraljud att ett missfall var bara att vänta.

Ledsna va vi men vi åkte på skidsemestern i branäs vecka 2 som vi hade bokat före jul tillsammans med min bror.

Alla onda ting kommer inte ensamt min brorson går på bort den 30/12. Efter en kort tids hjärtsjukdom.

Men vi åker ändå på semestern och bara väntar på att få missfallet som borde komma vilken dag som helst. På onsdag morgonen får min brors sambo besked att hennes pappa dog på natten......

Hmmm hur skall denna semester sluta iaf vi åker hem 4 dagar för tidigt ingen orkade stanna efter allt.

Vi fick en tid tidigare på sjukhuset på nya ultraljud ja o va f-an normalgravidited ser jätte bra ut för båda barnen.

Så nu skall vi helt plötsligt ha två barn J förra veckan så var det missfall.

O har en dotter på 18 månader nu!

Nu vet jag inte om jag har råd att fortsätta längre iaf inte med mitt nya projekt. Finns det intresse att köpa ett 125x80x60 optiwhite glas på fram o högar sida, borrat med genomföringar 25mm o 32mm durso och hävert på vänster sida byggt med levandevägg ca 70 kg ren och rensad död levande sten, 5st ledtubes belysning o 6 st t5 54w rör, 1 st boyu vm3 system 4 pumpar på 5000l i olika program ”ny köpt”,sump på måtten 90x73x40 med fragg kar, deltec apf600 skummare, deltec 20w uvc,mängder av kranar pvc rör böjar muffar m.m.

Sedan har jag ett juwel rio 400l med möbel ombyggt med sidosump + borrat för 40mm genomförning för externsump om det önskas, dymax skummare 2x 250w mh med 8st lampor ganska oanvända. Överbyggnad av limmträ ”svart målat”

Levande:

5 st eremiter.

2 st sjöborrar

1 st flavensens

2 st a.percula

1 st röd sjöstjärna

Dom mesta sps’er dog vid behandling av cyanon men det

Finns några lps’er kvar stenen skall kastas i diket och inte säljas Finns lite mer djur oxo

Detta är mest en undrar om det finns intresse och ingen annons så jag placerade den på övrigt för jag vet inte hur jag gör just nu men minsta undran över något skriv till mig

Bra priser utlovas på paketen.

Mvh peter

Ps.

Inte nog med allt brosans sambo har fått leukimi o bröstcanser med.

ds

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejs.

Jaha va gör jag nu?

Har jag råd att fortsätta med min underbara hobby längre! För nu är det mycket blöjbyten på gång.

Förra veckan på torsdag fick vi besked efter ett akut ultraljud att ett missfall var bara att vänta.

Ledsna va vi men vi åkte på skidsemestern i branäs vecka 2 som vi hade bokat före jul tillsammans med min bror.

Alla onda ting kommer inte ensamt min brorson går på bort den 30/12. Efter en kort tids hjärtsjukdom.

Men vi åker ändå på semestern och bara väntar på att få missfallet som borde komma vilken dag som helst. På onsdag morgonen får min brors sambo besked att hennes pappa dog på natten......

Hmmm hur skall denna semester sluta iaf vi åker hem 4 dagar för tidigt ingen orkade stanna efter allt.

Vi fick en tid tidigare på sjukhuset på nya ultraljud ja o va f-an normalgravidited ser jätte bra ut för båda barnen.

Så nu skall vi helt plötsligt ha två barn J förra veckan så var det missfall.

O har en dotter på 18 månader nu!

Nu vet jag inte om jag har råd att fortsätta längre iaf inte med mitt nya projekt. Finns det intresse att köpa ett 125x80x60 optiwhite glas på fram o högar sida, borrat med genomföringar 25mm o 32mm durso och hävert på vänster sida byggt med levandevägg ca 70 kg ren och rensad död levande sten, 5st ledtubes belysning o 6 st t5 54w rör, 1 st boyu vm3 system 4 pumpar på 5000l i olika program ”ny köpt”,sump på måtten 90x73x40 med fragg kar, deltec apf600 skummare, deltec 20w uvc,mängder av kranar pvc rör böjar muffar m.m.

Sedan har jag ett juwel rio 400l med möbel ombyggt med sidosump + borrat för 40mm genomförning för externsump om det önskas, dymax skummare 2x 250w mh med 8st lampor ganska oanvända. Överbyggnad av limmträ ”svart målat”

Levande:

5 st eremiter.

2 st sjöborrar

1 st flavensens

2 st a.percula

1 st röd sjöstjärna

Dom mesta sps’er dog vid behandling av cyanon men det

Finns några lps’er kvar stenen skall kastas i diket och inte säljas Finns lite mer djur oxo

Detta är mest en undrar om det finns intresse och ingen annons så jag placerade den på övrigt för jag vet inte hur jag gör just nu men minsta undran över något skriv till mig

Bra priser utlovas på paketen.

Mvh peter

Ps.

Inte nog med allt brosans sambo har fått leukimi o bröstcanser med.

ds

Helt jävla omöjligt att reagera rätt på.... men jag gör trots det ett försök. Det här är din tråd men för att du skall förstå att jag förstår så behöver jag ge lite.

Jag är 41 år... när jag var 15 år så visste jag hur min kommande dotter såg ut. jag såg henne i mina drömmar... hennes kläder..hennes hår... ja allt. Trots trimmad Zündapp och motorcykel... bubbla, volvo pv osv... jag drömde alltid om min kommande dotter. Trots gocart och annat skit så såg jag aldrig någon son...bara min dotter.

När jag gjorde lumpen träffade jag det som senare kom att bli min fru. När jag fyllde 23 år så har jag gjort många dumheter... suttit 2,5 år i fängelse. ..ja..kort sagt allt skit du kan tänka dig...mitt liv hade en snitzlad bana rakt ner till helvetet. Jag bestämde mig dock för att bli en vanlig rimligt laglydig människa. Min kära fru väntade och gav mig allt. Vi bestämde oss för att skaffa barn då när jag muckade... 18 år och 9 provrörsförsök senare så ligger jag i soffan i mitt eget hus... jag har ett eget tryckeri som kanske inte gör alls mig rik... men.... men. På övervåningen ligger just nu min älskade kvinna och min otroliga 4-åriga dotter och sover. Tro det eller ej .... men min 4-åriga dotter ser exakt ut så som jag såg henne för 26 år sedan. Förutom någon fredagsbira med polare och lite fyllekörning med veteranmoppe.. fortkörning med bil så är jag drog- och brottfria svensson och älskar det.

Med det vill jag ha sagt att tiden läker faktiskt alla sår hur klyschigt det än låter... ju molnigare det är desto mer uppskattar du solen när den väl lyckas tränga sig fram... för det gör den.

Behåll ditt akvarium... låt det vila i garaget. En solig dag så tar du fram det.

Jag älskar dig peter.. för din öppenhet. Om 18 månader älskar du mig.... för att jag hade så jävla rätt!

Jag hade för avsikt att skicka det här som PM..... men vad fan.. kan du stå för dig så borde väl jag kunna det.... till skillnad från dig så är ju mitt skit ändå självvalt till stor del.

Jag håller stenhårt på dig och "kräver" uppdatering om er graviditet och ditt akvarium antingen via pm, mail eller forum. Känns inte det rätt så får du mitt telefonnummer på pm. Jag är bra som fan på allt utom kanske saltvatten. ;)

Som du märker så har jag utelämnat dina frågeställningar och tankar. Det är bara för att jag inte kan svara alls på dom. Jag tror heller inte du var ute efter det. Jag inbillar mig att övertrycksventilen gick... du tvingades släppa på trycket lite. Det är fantastiskt skönt att göra det lite semi-anonymt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hejs.

gott med dom värmande orden, ja nog finns det ett ljus i tunneln alltid för oss alla.

klart att jag kan iofs spara på sakerna till framtiden sitter ju inte i nöd så inte än iaf men jag vet inte tror jag låter det vara öppet på förslag än iaf.

älskar som sagt denna hobby går på våra träffar i västragötand regionen o alla man möter är trevliga och väntar bara på nästa träff. men himmel o hav tvillingar + en då 2,3 års tjej ja tiden har ju svårt med idag som det är iofs så är nadia "min dotter" väldigt engagerad i rör dragningen som jag hållit på med i kväll så jag får ju trots allt hjälp iaf.

men jag tänkte om jag kanske kunde sälja av o köpa mig ett normalt akvarium rsm, percula eller liknade o inte hålla på med detta diy hela tiden som tagit så fruktansvärt mkt tid o kanske inte heller blir så dyrt.

mvh peter

edit

ps

när jag tänkt lite så är ju egentligen dom värsta kostanderna gjorda ju kanske jag kan ändå

ds

edit igen.

visst som du skriver jerka ibland kan det vara gott att släppa på trycket konstigt nog har jag inte många vänner på landbacken men desto mer här på o genom forumet så visst släppte det lite tryck i ventilen bara att få skriva av sig för mina vänner här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker ju helt klart att du skall behålla karen. Även om inte båda är igång så behåll dom.

Hade själv en tuff period för ett tag sedan. Inte närheten av dina men tungt för mig ändå.

Då hjälpte det mycket att kunna hålla på med karet och slipa tänka på det för en stund!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jupiter och jerka! Sicka starka män ni är ... och så härligt att läsa att det blir två kottar för dig jupiter! Lycka till efter all den oro du måste känt hoppas jag att allt går väl hädanefter. Jag håller med övriga. Sälja inte. Om du känner du inte hinner med... sälj det levande och spar resten och ta upp projektet när du känner dig mogen ekonomiskt. Annars är det väl bara att köra på och göra som Jonas säger - använd karet som din meditationskälla och oas när det behövs. Man måste ju inte pilla hela tiden om man inte vill...

Med hopp om fortsatt lycka för både jerka och jupiter!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena! att ha en hobby att pyssla o tänka på är nog det bästa du kan ha när motgångar o tråkigheter slår till! finns inget bättre sätt att fly vardagen!

jag tror om du säljer nu när du redan klarat av den dyra biten som du skrev , kommer du bara gräma dig över att du sålde. mvh Jerry

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej alla vilka värmande ord från er tackar så mkt för det.

efter som alla säger samma sak så har ni övertygat mig att fortsätta det är ju som coralkiller skriver att den dyraste biten är gjord nu förutom att alla mina spser som skulle flyttas över har dött under julhelgen o då menar jag alla, det blir en enorm kostnad att få tillbaka det "red slime remower ordnade det" får fixa lite nya fraggar som får växa till sig i sakta tempo isåfall.

min kära sambo har i dag på morgonen bevisat för mig varför vi är tillsamans med hon tycker vi skall åka o köpa saltet o stenen idag så jag kan köra i saltet till veckan som kommer. gott med nån som manar på en :).

mvh peter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej.

ja nu är det definitivt inte sälja. fixade mig aquacare 2 kalkraktor inkl flödespelare med iks ph controller, 13kg co2tub impulsköp men har sneglat på den länge i butiken, fick bli en tidig födelsedagspresent :) fyller ju i oktober.

fick tag på sten o levandesand, ozonisator med så nu är det ingen återvändo.

sumpen limmas i morgon o fyllning blir under veckan. gott att man äntligen tog ett beslut har liksom velat fram o tillbaka en längre tid nu hur jag skulle göra. tog beslutet att köpa allt jag behövde med en gång för sedan så blir ju det värre när dom små liven kommit.

tack alla för putten över tröskeln.

mvh Peter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror faktiskt ni tagit rätt beslut. Eftersom det är en hobby som ni båda verkar brinna för så skulle ni bara gå hemma och ångra er om det inte kommit igång, det är alltid gott att ha något annat att ägna sig åt mellan blöjbyten. Prioriteringarna kommer ju bli lite annorlunda, men så länge man känner att karet håller sig vid liv och hyffsat snyggt så får man helt enkelt vara nöjd med det. Fixa till så så mycket som möjligt går på automatik, då behöver man inte lägga så mycket tid på det. Undvik krävande koraller och fisk (sånt som behöver daglig matning/specialfoder) . Jag kör på lågvarv själv (med mycket automatik) för tillfället men jag vet att det kommer bli ändring på det i framtiden.

Har säkert en del fragg jag kan nypa till när det börjar bli dax för det.

Lycka till och ha det gott.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror faktiskt ni tagit rätt beslut. Eftersom det är en hobby som ni båda verkar brinna för så skulle ni bara gå hemma och ångra er om det inte kommit igång, det är alltid gott att ha något annat att ägna sig åt mellan blöjbyten. Prioriteringarna kommer ju bli lite annorlunda, men så länge man känner att karet håller sig vid liv och hyffsat snyggt så får man helt enkelt vara nöjd med det. Fixa till så så mycket som möjligt går på automatik, då behöver man inte lägga så mycket tid på det. Undvik krävande koraller och fisk (sånt som behöver daglig matning/specialfoder) . Jag kör på lågvarv själv (med mycket automatik) för tillfället men jag vet att det kommer bli ändring på det i framtiden.

Har säkert en del fragg jag kan nypa till när det börjar bli dax för det.

Lycka till och ha det gott.

Det tackar jag för, nu är det så tomt i mitt gammla akvarium så det är hemskt att se på det.

tänk vad lite medel kan sabbotera för en för jag hadde massa spser tidigare jätte fina va dom med.

allt dog under en period slutklämmen kom under jul när min montipora ca 30 cm i omkrets dog på julafton. fyllt 3/4 i en 10l hink med korallskellet nu.

men det var då det ser fram emot nytt akvarie o ny sten nya koraller kalkreaktor m.m längtar verkligen nu har fått riktigt sug på att få starta nu.

men mitt juwel 400l skall säljas i framtiden när fiskarna flyttat in i sitt nya hem.

mvh peter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som skulle se korallskellet som en skatt att använda för att inreda med? Det är självklart en mardröm, och en stor sorg när korallskeletten kommer från tidigare välmående koraller i akvariet. Men om jag fick välja mellan en dyr mingvas och ett par korallskellet i födelsedagspresent skulle jag ta skeletten. Okaj, jag erkänner, jag hade tagit vasen, och sålt skiten, och köpt vingar för pengarna, men i alla fall. Var rädd om skeletten.

Lycka till med den lilla.. Och akvariet, förståss.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt att höra. Själv har jag aldrig haft problem med ultralife red slime remover. Bara man suger upp så mycket cyano manuellt innan medicineringen startar och har bra genomluftning i karet så är det inga problem. Jag kan bjuda dig på lite rosa hystrix om du vill ha.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta vägen om Svenshögen nästa gång, så får du SPS och LPS av mej. Kaffe ingår såklart.

Min brossa spenderade ett år liggandes förlamad på JK, så vill du snacka cancer har jag lärt mej en del.

Kanske roligare att snacka barn o blöjor, tvillingar måste ju vara dubbel glädje!!

-Men som sagt, du är alltid välkommen=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jupiter, du har tagit rätt beslut, har väl i det närmaste en liknande story om mitt liv fast den krisen gick jag genom för en 12-13 år sedan, och visst verkar det som att allt skit kommer när det är som tyngst. Då hade jag precis skaffat en hund som hjälpte mig igenom det, en hobby som får en att skingra tankarna är livsviktigt. Visst ni ska ha tvillingar och dom kommer kräva en hel del men det kommer bli en hel del lugna stunder också då tankarna kommer att snurra. Då kan det vara bra att ha projekt igång som kan skingra tankarna. Och vänner är viktigt, det är kanske inte många du känner personligen här på SVG men jag lovar dig att det är många underbara människor här. Jag går själv igenom en skilsmässa nu och första tiden var allt annat än rolig, det börjar kännas lättare och jag har ett akvarieprojekt som jag skissar och räknar på varje dag samt 2 riktigt bra vänner som ställer upp i vått och tort. Det enda jag kan säga är att det kommer finnas ups and downs. Och vill du ventilera så finns vi.

Bit ihop och fokusera på det positiva.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...