Wiking Postat 6 april 2009 Dela Postat 6 april 2009 T ex Salifert Coral Calcium eller Tropic Marin Bio Calcium. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 6 april 2009 Dela Postat 6 april 2009 Vad är rekomenderas att höja Ca med ?Tänk på att inte höja värdet för snabbt. Sök på forumet vad som rekomenderassom max höjning/dygn/Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 6 april 2009 Författare Dela Postat 6 april 2009 Tänk på att inte höja värdet för snabbt. Sök på forumet vad som rekomenderassom max höjning/dygn/JohanNejdå, det blir ingen turbo höjning =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 7 april 2009 Författare Dela Postat 7 april 2009 Sitter och funderar på att modda mitt ljus eller helt enkelt köpa en combo armatur med Mh och T5.Skulle vilja ha 39W T5 då dessa passar finfint med måtten på karet. Dom flesta färdiga armaturerna har en 150W Mh + 2 T5 rör. Blir detta för mycket ljus över mitt lilla 180L ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 Sitter och funderar på att modda mitt ljus eller helt enkelt köpa en combo armatur med Mh och T5.Skulle vilja ha 39W T5 då dessa passar finfint med måtten på karet. Dom flesta färdiga armaturerna har en 150W Mh + 2 T5 rör. Blir detta för mycket ljus över mitt lilla 180L ?förmycket ljus bilr det inte med 150w +2*39w.. men tänk på följande.om du har EN mh lampa så lär du ha den i mitten på akvariet, och om jag mins rätt så har du ettjuwel kar, dvs ett ganska stort o plastigt stag i mitten , precis där du troligtvis kommer att ha mh lampan. det kommer att störa en hel del tyvärr. OM jag har rätt.bara nu så du inte köper något o blir lite besviken av resultatet.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 7 april 2009 Författare Dela Postat 7 april 2009 Jodå du har helt rätt, jag har just nu en tanke brottnings match med detta staget =DNågon lösning ska jag säkert komma på, men karet känns lite ljus taskigt just nu. Vill du ha lika fint ljus som alla andra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 det är inte lätt, det här med mittstagen på juwel.antar att du har 4 t5 rör idag, och vill ha mer ?mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 7 april 2009 Författare Dela Postat 7 april 2009 Yes 4 x 39W T5 och självklart vill man ha mer ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 Yes 4 x 39W T5 och självklart vill man ha mer !hur ser denna(4*39) rampen ut idag ?mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 7 april 2009 Författare Dela Postat 7 april 2009 Kommer lite bilder i morgon, orkar helt enkelt inte fota och fixa ikväll =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 Kommer lite bilder i morgon, orkar helt enkelt inte fota och fixa ikväll =)lugnt, sussa gott.!mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 8 april 2009 Författare Dela Postat 8 april 2009 Aaaha !! Jag har kommit på Plaststag lösningen ! Men köper en armatur med 2x150Mh+ 2x 39W T5 En Mh på var sida om staget ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 8 april 2009 Dela Postat 8 april 2009 Aaaha !! Jag har kommit på Plaststag lösningen ! Men köper en armatur med 2x150Mh+ 2x 39W T5 En Mh på var sida om staget !då ska du hitta en ramp som inte är längre än ca 90cm med 2 mh i rampen.. kanske inte det lättaste.. du får leta runt lite.. men resultatet kan bli skitsnyggt.!mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 8 april 2009 Författare Dela Postat 8 april 2009 Inte längre än 100cm. Men i "värsta fall" får man väl gå ner ett snäpp i T5 rör.Får ta och googla runt lite och se vad man hittar =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 8 april 2009 Dela Postat 8 april 2009 Inte längre än 100cm. Men i "värsta fall" får man väl gå ner ett snäpp i T5 rör.Får ta och googla runt lite och se vad man hittar =)tror inte det blir lätt att hitta en dubbel mh ramp under 120cm tyvärr.. men du får leta runt.! annat alternativ är ju 2 st 1*150w ramper. plus rör sen på det.!mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 8 april 2009 Dela Postat 8 april 2009 "Ocean Light T5 MH combo" ? (36" = 92 cm knappt)Det var en snabb google på 2x150 MH 2x39 T5För dyr för mig, men jag vill ha något liknande.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 8 april 2009 Författare Dela Postat 8 april 2009 Man ska väl använda skatteåterbäringen till något vettigt =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 8 april 2009 Dela Postat 8 april 2009 "Ocean Light T5 MH combo" ? (36" = 92 cm knappt)Det var en snabb google på 2x150 MH 2x39 T5För dyr för mig, men jag vill ha något liknande.B!http://www.aqua-medic.de/seawater/en/24/Ocean%20Light%201/så här ser dom ut i europa , där finns inte det måttet med tyvärr.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 9 april 2009 Författare Dela Postat 9 april 2009 Vi gjorde en spontan resa till _Manne_ igår och vilka tjusiga kar !!Och självklart blev det lite fraggar, bilder kommer lite senare =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 9 april 2009 Dela Postat 9 april 2009 Var trevligt o träffas o snacka lite salt.! hoppas nu fraggarna växer till sig bra.!mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 9 april 2009 Dela Postat 9 april 2009 Vi gjorde en spontan resa till _Manne_ igår och vilka tjusiga kar !!Och självklart blev det lite fraggar, bilder kommer lite senare =)Jag får komma upp med min kamera någon dag. Börjar bli tråkigt att fota mina egna. Fraggen ni kom med igår ser bra ut. Tack. Och Tack till Manne som kom ihåg mitt mail. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 9 april 2009 Författare Dela Postat 9 april 2009 Du får boka in en eftermiddag så du kan stanna lite längre än förra besöket Mitt kar börjar kännas helt ok korall vis, bara ett år tillväxt sen så!! Nu ska bara ljus frågan lösas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 9 april 2009 Dela Postat 9 april 2009 Will do, då får det bli kaffe och plåtande. Ska bara försöka göra det på en dag då jag inte tränar och som passar oss alla. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 9 april 2009 Författare Dela Postat 9 april 2009 Varför spänner min red scooter blenny upp sin ryggfena mot clownerna, fjäskar han eller hävdar revier ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marie_hbg Postat 14 april 2009 Författare Dela Postat 14 april 2009 Lite förändringar i planer, då jag inte kan hitta en Mh armatur med bra mått så ska jag försöka mig på ett DIY 2x 150W Mh lampor projekt och istället införskaffa mig Nivåreglering och doseringspumpar.Både Nivå regleringen och doseringspumparna kan jag i ett senare skede flytta till vårt kommande stora salt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.