NephruruS Postat 13 mars 2009 Dela Postat 13 mars 2009 Haha det vet vi redan, skellefteå vinner så klart!! 3-2 i matcher till klubben så tror inte ni klarar er tyvärr Dessutom så är lhc starkaste borta laget och dom möter ju skellefteå borta nu på lördag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 13 mars 2009 Författare Dela Postat 13 mars 2009 3-2 i matcher till klubben så tror inte ni klarar er tyvärr Dessutom så är lhc starkaste borta laget och dom möter ju skellefteå borta nu på lördag Jo visst men då har du glömt bort att saik är starkast hemma, hihiSå jag tror på att det blir en sjunde och avgörande Ska försöka vara på plats i morgon för att stötta laget fram till seger! I en fullsatt skellefteå kraft arena så får lhc det svårt:ler: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 13 mars 2009 Dela Postat 13 mars 2009 Jo visst men då har du glömt bort att saik är starkast hemma, hihiSå jag tror på att det blir en sjunde och avgörande Ska försöka vara på plats i morgon för att stötta laget fram till seger! I en fullsatt skellefteå kraft arena så får lhc det svårt:ler:host host vi får väl se Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 13 mars 2009 Författare Dela Postat 13 mars 2009 host host vi får väl se Japp det kommer att visa sig i morgon, får väl se hur det slutar Men jag säger bara Västra stå regerar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 16 mars 2009 Författare Dela Postat 16 mars 2009 host host vi får väl se Förlåt, förlåt, förlåt men fy F-n vilken match! Hoppas att det finns en xenia över sen i alla fall Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 16 mars 2009 Dela Postat 16 mars 2009 ja fyyyfan vilken match! =( men med våran målvakt som alltid släpper returer och spelare som försöker peta ut ögonen på era spelare osv osv så var det inte mer än rätt att saik vann.. ni har ju trottsallt inget sm guld sedan 1981 så håller tummarna för att ni får ta ett i år och självklart så löser vi lite xenia i april när det börjar bli lite stadigare temperatur! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bicolor Postat 16 mars 2009 Dela Postat 16 mars 2009 Mm, kan bara hålla med, grabbarna vann till slut! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 17 mars 2009 Författare Dela Postat 17 mars 2009 ja fyyyfan vilken match! =( men med våran målvakt som alltid släpper returer och spelare som försöker peta ut ögonen på era spelare osv osv så var det inte mer än rätt att saik vann.. ni har ju trottsallt inget sm guld sedan 1981 så håller tummarna för att ni får ta ett i år och självklart så löser vi lite xenia i april när det börjar bli lite stadigare temperatur! Tackar och bockar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 21 mars 2009 Författare Dela Postat 21 mars 2009 Jag som var så glad åt att vi fått bukt med våra algproblem men vad händer?Jo nu kommer det brunalger igen.....vad kan detta bero på? Stoppade i en påse fosfat remover för tre veckor sen. Kan det vara så att det skulle behöva bytas? Stod på paketet att det skulle gå fyra veckor mellan men det kanske inte stämmer. Matar inte mer än att vi ser att dom äter upp allt. Nån som har nån annan ide på vad man kan göra för att få bukt med dessa "pest" alger? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 21 mars 2009 Dela Postat 21 mars 2009 Det kan mycket väl vara så att removern är mättad, det som står på anvisningarna är bara ett riktvärde. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 21 mars 2009 Författare Dela Postat 21 mars 2009 Det kan mycket väl vara så att removern är mättad, det som står på anvisningarna är bara ett riktvärde.Oki då blir det en liten shoppingrunda till veckan då! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 21 mars 2009 Författare Dela Postat 21 mars 2009 Vår loriculus verkar ha drabbats av vita prick, det konstiga med det hela är att inga andra fiskar har drabbats. Inte ens vår scopas. Hade lite vita prick på både kirurgen och dvärgisen när dom flyttade in men den försvann snart. Nu har vi varit och bökat runt lite i karet (flyttat lite stenar med xenia och knappar osv) och nu har loriculusen små vita prickar över hela kroppen. Kan det vara "stress" prick? Är det vanligt på dvärgkejsare? Eller är det mer allvarligt? Fisken äter bra, är lika färggrann som vanligt, simmar lite oftare till putsarräkorna bara, annars är den helt normal i sitt beteende. Vi har tyvärr ingen tillgång till UVC just nu (pengarna räcker inte till när båda är arbetslösa). Något tips om vad man kan göra? tacksam för svar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 22 mars 2009 Författare Dela Postat 22 mars 2009 Vår loriculus verkar ha drabbats av vita prick, det konstiga med det hela är att inga andra fiskar har drabbats. Inte ens vår scopas. Hade lite vita prick på både kirurgen och dvärgisen när dom flyttade in men den försvann snart. Nu har vi varit och bökat runt lite i karet (flyttat lite stenar med xenia och knappar osv) och nu har loriculusen små vita prickar över hela kroppen. Kan det vara "stress" prick? Är det vanligt på dvärgkejsare? Eller är det mer allvarligt? Fisken äter bra, är lika färggrann som vanligt, simmar lite oftare till putsarräkorna bara, annars är den helt normal i sitt beteende. Vi har tyvärr ingen tillgång till UVC just nu (pengarna räcker inte till när båda är arbetslösa). Något tips om vad man kan göra? tacksam för svar!ingen?????? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 22 mars 2009 Dela Postat 22 mars 2009 Vitlök i maten kan hjälpa har jag läst någonstans här på forummet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 22 mars 2009 Dela Postat 22 mars 2009 Ja, som förebyggande ska det ju hjälpa, precis som på oss människor. Sägs det iaf, själv hade jag dött om jag var tvungen o käka vitlök för ofta... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 23 mars 2009 Författare Dela Postat 23 mars 2009 tackar för svaren. Vi har nu provat med vitlök, fiskarna åt då i alla fall :-) Sen så får vi väl se vad det ger. Det ser i alla fall lite bättre ut idag, nu har loriculusen prickar mest bara på fenorna. Men som sagt vi får se vart det leder........ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 23 mars 2009 Dela Postat 23 mars 2009 Låt han vara bara....om det är stress prick så försvinnder det av sig själv....gör det för mig iaf på mina fiskar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 23 mars 2009 Författare Dela Postat 23 mars 2009 ser mycket bättre ut nu :-) Knappt några prickar kvar alls! Hjippi!!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 26 mars 2009 Författare Dela Postat 26 mars 2009 Inga prickar kvar nu på vår loriculus! Verkar som om vitlökskuren funkade, men det kanske är så att det var stressprick så att dom skulle ha försvunnit i alla fall. Skönt att slippa oroa sig i alla fall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 1 april 2009 Författare Dela Postat 1 april 2009 lite vattenvärdentemp 26.5Salthalt 1,024PH 8,0KH 8NO2 <0,1NO3 5mg/lPo4 ca 0,1Ca 480 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 10 april 2009 Författare Dela Postat 10 april 2009 Lånade en kamera så här kommer lite nya bilder. Ommöblerat lite sen sist, även lite nya innevånare från vår resa till Stockholm...... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Leif Holmqvist Postat 10 april 2009 Dela Postat 10 april 2009 stiligt. vad heter skivanemonen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 10 april 2009 Författare Dela Postat 10 april 2009 Tackar så mycket, tycker oxå själv att det börjar ta sig nu.Skivannemonen Om jag inte minns helt fel så är det en ricordea av nått slag, fick den av en annan saltis här i stan då den hade delat sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bicolor Postat 11 april 2009 Dela Postat 11 april 2009 Japp, en ricordea, tror det var en florida. Den hade lossnat från en sten som var full med dem, och jag delade gärna med mig av den, den verkar trivas bara bra! Kul att se! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
holken Postat 11 april 2009 Författare Dela Postat 11 april 2009 Jodå, den trivs. Vuxit en hel del sen du kom med den :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.