Gå till innehåll

Koraller & Clowner


Joachim

Rekommenderade inlägg

Mina bor i en clavularia viridis, min clavulria har ganska långa polyper.

Men det är nog ganksa ovanligt, tror jag!?

Här är en bild, det är hanen på bilden. Nu är både clavularian och clownpart större och de trivs bra där smiley17.gif

melanopus.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Innan jag skaffade anemon så gick mina clowner i en hammar korall.

funkar det bra med din anemon metcrue?,jag har nog haft tur för min

har bara flyttat sig 7-8cm,så den ligger ungefär där jag vill ha densmiley4.gif,

man har ju hört hemska historier om deras burdusa vandringar.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Guest Motor_666

Lite fler ovanliga clowner

clowner.jpg

Jag hade hört på stan att "coltkorall" var ett bra surrogat men det hade inte mina clowner så dom tyckte att stjärnpolypen var mycket bättre precis som dina Björn. Men dom ska nog få en riktig anemon i nästa vecka om "min" saltbutik på hörnet får in någon fin då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
Mina svarta Ocellaris har tagit Sarcrophyton´en i beslag.

ha jag visste väl att det var svarta Ocellaris, jag var nere i Lomma på Zoo giganten i helgen och efterfrågade svarta Ocellaris då jag fick till svar att det inte var Ocellaris utan någon art de inte visste namnet på. Köpte mina svarta (vilka fick Clownsjukan..tyvärr) i Lerum. De sade dock att Göran brukar ha koll på vad han har inne. Jag vet inte vad det skulle vara isf om det nu inte är Ocellaris men formen och ränderna stämmer. de är sjukt snygga dessa svarta skönheter =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sebae och Ocellaris är det markant skilland på iaf de ex jag sett. Ocellaris svarta är svarta och har vita ränder med liten gul fläck på munnen, då sebae är gula från munnen,buken till stjärtfenan och även på ryggfenan.

Mvh Putt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte på mina iaf. Det är honan som har gula markeringar på bröstfenorna, annars är de helt svarta. Fast de vita banden kan vara något ljusrosa, som de på bilden. Köpte en ny hona till min hane nu för ett par dagar sedan och den hade fått gå ensam med svarta ocellaris de just fått in på Fiske & Fiskar i Malmö, och där såg man visserligen den gula fläcken runt munnen, men i övrigt var de väldigt lika.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...