Gå till innehåll

Vart köper ni färgen till akvariet?


Andreas A

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag ska sätta in ett nytt kar i helgen och vill ha det målat med en fin blå färg som jag sett många har som bakgrund.

Vad heter färgsorten, färgkoden för den ni har samt vart kan jag köpa den? Jag antar att ni målar med pensel (på utsidan glaset naturligtvis).

Mvh Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan bara inlägga att jag rollade på svart färg på min baksida på karet, och svart bakgrund lyfter verkligen färgerna på korallerna i karet, (kolla in min tråden om mitt kar om du är nyfiken) ett litet tips till, har sett många som har sina ytavriningar i karet genomskinliga, jag spacklade min på insidan med samma svarta silicon som karet är limmat med, så alla avrinningsrör mm blev helt dolda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använde supersvart solfilm från biltema vilket blev snygg men var dyrt. Tidigare hade jag ultramarinblå hobbylackfärg. Den var svår att få på men kulören är både snygg och lite gladare än svart. Tror som skrivits här att en sprayfärg är lättare att applicera. Sen finns det ju snygga BTN-bakgrunder också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...