Gå till innehåll

Saknar en funktion som fanns i Köp & Sälj


Ahab

Rekommenderade inlägg

Det kanske bara är jag, men jag saknar att kunna gå in på Köp & Sälj delen och se de olika kommentarerna folk lämnat på annonserna. Tidigare fanns dessa i en lista. Finns dom fortfarande någonstans men utan att jag hittar dom?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det nu ändå skall snackas önskemål om annonser så kanske jag i all ödmjukhet kan få önska lite jag också. Annonserna dyker ju upp om man tittar på de senaste trådarna och de är ju inte fler än att det fungerar bra. Dock vore det bra om det där inte bara syntes att det är en annons och vilken avdelning den hör till utan även vilket den är inlagd som köp eller sälj. Det känns lite avigt när man ser annonsen på prytteln man absolut vill ha och så öppnar och upptäcker att den som annonserar vill ju också ha en.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske bara är jag, men jag saknar att kunna gå in på Köp & Sälj delen och se de olika kommentarerna folk lämnat på annonserna. Tidigare fanns dessa i en lista. Finns dom fortfarande någonstans men utan att jag hittar dom?

Klicka bara på namnet på den som har lagt upp annonsen så kommer du till sidan där du kan läsa kommentarer, eller rättare sagt, du kommer till sidan som handlar om alla annonser om den du har valt, sedan får man klicka på [Klicka här för att läsa kommentarer] uppe till höger där man har fått kommentarer och betyg.

För att se ett exempel kan du gå in på din egen sida. (Denna länken gäller alla.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske bara är jag, men jag saknar att kunna gå in på Köp & Sälj delen och se de olika kommentarerna folk lämnat på annonserna. Tidigare fanns dessa i en lista. Finns dom fortfarande någonstans men utan att jag hittar dom?
Om det nu ändå skall snackas önskemål om annonser så kanske jag i all ödmjukhet kan få önska lite jag också. Annonserna dyker ju upp om man tittar på de senaste trådarna och de är ju inte fler än att det fungerar bra. Dock vore det bra om det där inte bara syntes att det är en annons och vilken avdelning den hör till utan även vilket den är inlagd som köp eller sälj. Det känns lite avigt när man ser annonsen på prytteln man absolut vill ha och så öppnar och upptäcker att den som annonserar vill ju också ha en.

Jag vet inte exakt hur systemet fungerar, om det går att ordna, men ett enkelt sätt är att sätta antingen K:, S: eller B: framför annonstexten för att förenkla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och alla sålda objekt som inte tagits bort lite dåligt av alla som har sålda saker men annonsen kvar !

Håller med, om dom verkligen ligger kvar fast det redan är sålt, kan vara lite irriterande att skicka mail, ringa mm. bara för att få svaret, såld.

Annons systemet ligger separat från själva forumet så länken i forumet försvinner inte om man tar bort annonsen. Pga det tycker jag det är bättre att man markerar annonsen som såld istället för att ta bort den helt.

Jag vet inte exakt hur systemet fungerar, om det går att ordna, men ett enkelt sätt är att sätta antingen K:, S: eller B: framför annonstexten för att förenkla.

Tycker jag låter utmärkt, så jag uppmanar alla som lägger in annonser att man talar om i rubriken om det ska säljas eller köpas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klicka bara på namnet på den som har lagt upp annonsen så kommer du till sidan där du kan läsa kommentarer, eller rättare sagt, du kommer till sidan som handlar om alla annonser om den du har valt, sedan får man klicka på [Klicka här för att läsa kommentarer] uppe till höger där man har fått kommentarer och betyg.

För att se ett exempel kan du gå in på din egen sida. (Denna länken gäller alla.)

Jag menade inte kommentarerna som säljaren har fått, utan tidigare när man gick in på Köp & Sälj så var de 10 senaste kommentarerna på varje annons listade. Menar inte att det var en viktig funktion bara att jag saknar den då jag alltid kollade den. Som kommentaren som Wrang lämnat på min annons. https://www.saltvattensguiden.se/annonser/showproduct.php?product=5976&cat=4

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är helt klart irriterande att objekt som är sålda och inte blir bort tagna.

Jag har en liten ide´ om det nu går att fixa.

Kan man inte ha en funktion som gör att annonsen bara är aktiv i tex. 20 dagar och om inte annonsören har upp daterat annonsen innan de 20 dagarna har gått, så försvinner annonsen.

Man kan ha lagt in en funktion som gör att ett PM skickas ut (påminnelse) till annonsören innan tiden gått ut.

Så slipper vi ha annonser som ligger och skräpar på köp&sälj sidorna.

En annan liten grej, längst ner på köp&sälj sidan fin en indikator som visar sid:nr

Men inget av sid:nr visar på vilken sida du befinner dej på, T-exempel med att siffran bli FET eller att en markör markerar siffran på den aktuella sidan som jag befinner mig på, det går att ordnas kanske.

MVH

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menade inte kommentarerna som säljaren har fått, utan tidigare när man gick in på Köp & Sälj så var de 10 senaste kommentarerna på varje annons listade. Menar inte att det var en viktig funktion bara att jag saknar den då jag alltid kollade den. Som kommentaren som Wrang lämnat på min annons. https://www.saltvattensguiden.se/annonser/showproduct.php?product=5976&cat=4

Kolla på startsidan så ligger de de senaste 10 på sidan

https://www.saltvattensguiden.se/annonser/index.php

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är just den listan jag vill komma till men jag fattar inte hur du kommer dit. När jag trycker på köp och sälj får jag upp alla dom nya alternativen. Jag förstår inte vilket som är startsidan.

Klicka på "Hem" så kommer du till den sidan. Finns bredvid "Skicka in en ny annons".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man inte fixa så man kan sortera på ort eller län osv lite surt o leta igenom alla annonser, kan ju inte direkt köpa fisk från luleå om man bor i tex malmö.

Skriv in valfri stad i sökrutan i köp&sälj så sorteras alla annonser in för de som angivit stad eller län.

Det gäller alltså att de som skickar in en annons uppger så mycket info som möjligt för att det ska bli så sökbart som möjligt.

Du hittar sökrutan under "Skicka in en ny annons".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...