Gå till innehåll

Hjälp - onormalt beteende på Percula clowner?


PeterGG

Rekommenderade inlägg

Hej

Chefen här hemma släppte i två percula clowner i mitt kar när jag var borta för att överraska mig,

men nu är hon förtvivlad att de ska dö,

De står dag och natt och simmar i det mest strömmande området i karet, de går aldrig ner och vilar, eller gosar runt ibland mina koraller, bara simmar, och de får kämpa rätt bra..

Är detta normalt beteende? jag har ingen aning, kan detta stressa dem till döds?

Jag har ett alternativ och det är att flytta dem idag till mitt lilla kar, men, där bor några aggressiva fiskar som jag måste få bort först.. och det blir svårt med all sten..

Jag trodde att percula clowner var ganska lata, och gillade att glida omkring bland koraller och anemoner.. inte stå mitt ute i strida ström och jobba

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
  • 2 veckor senare...

Japp.

Jag är värdelös på att svara, jag lever i en alldeles för stressad miljö. Akvariet är en av de saker som ger mig lugn och ro, om jag ska vara ärlig, det, lite orkideer och några bonzai träd. Väldigt ro-fyllt att titta på hur saker och ting växer och frodas med lite skötsel.

Jo mina clowner lever, samtliga tre. Det tillkom en tredje. De två största blev ett par, och deras första unge som jag fick att överleva blev partner till den tredje.

Efter att de två clownerna stått i strömmen i ungefär 1-3 månader, kommer diffust ihåg, tror det var tre månader, så började de leta sig ned till mina euphyllior och skivanemoner. finns en tråd om mitt RSM med bilder om ni kollar på min profil. Och alla clowner är fortfarande med i mitt nya kar. hela familjen samlad.

Så till den som läser den här tråden igen och är orolig. Var lugn, clownerna kommer så småningom att fatta, det tar bara lite tid. och har jag tappat fler trådar, så pm-a mig gärna. Jag vill väldigt gärna bidraga till forumet

Tack för hjälpen . alla.

Mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...