Gå till innehåll

Nu är jag förbannad !!


saltishenke

Rekommenderade inlägg

Jag har nu 2 gånger lyft ut all min ls ur akvariet för jag har en mantis till 100% säker det knäpper till och med på dagen nu har jag blivit av med fisk vad ska jag gör jag har synat alla hål i stenen torlagt den i friggolit lådor och doppat dom i jätte salt vatten sprutat osmos vatten i håligheterna fällor mm mm nu vet jag inte vad jag ska göra då den verkar ta fisk för mig hjälp tack någon ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

måste ju bli kass värden när du tar upp stenen, gör en fälla istället!

Jag har inga problem med värdena men nu senast hade jag all sten uppe la det i friggo lådor och satt med lampa och synade alla stenar pelade med en peang i alla hål mm det enda jag hittade var 2 små krabbor 100 tals små sniglar inget mer det var tyst i ca 3 dagar sen började det att smälla igen och det smäller riktigt högt och snabbt och ofta nu har det börjat på dagen med innan hördes det bara när det var släkt och natt !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på om det inte finns något sätt att klura ut vilken sten den gömmer sig i, eller i.a.f. minimera mängden man behöver gå igenom noggrant, har du någonting du kan dela upp LS:en i, typ hinkar, mindre kar som du har liggandes eller så (med pumpar i så klart). Om man tar och delar upp stenen i flera olika bunkar och kan lokalisera vilken det låter i, så vet man ju vilka som är säkra att ha i karet. Sen tar man den stenen som ligger i bunken och delar upp i hinkarna/karen och lyssnar vilken det låter i, och på det sättet lokalisera exakt vilken sten som den gömmer sig i, sen kan man ta den stenen och tortera/hacka i bitar för att plocka bort mantisen eller elda på valborgs-brasan/slänga om man är lagd åt det hållet. Bara för att minimera skadan på stenen och jobbet man behöver göra, bara gamla felsökarvanor som kopplas in hos mig, gör alltid så med kod som det finns buggar i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hörde knäppar eller smällar i mitt kar med.. tänkte jag med hade en pistolräka eller mantis .. men jag bevakade mitt kar och en dag kom jag på vad det var... det var en ermit som slog med sitt skal mot en LS så det lät som smällar...

du har ingen Sjöstjärna som kanske tar dina fiskar?? eller en annan fisk som du trott är snäll men egentligen är en riktig liten gädda?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på om det inte finns något sätt att klura ut vilken sten den gömmer sig i, eller i.a.f. minimera mängden man behöver gå igenom noggrant, har du någonting du kan dela upp LS:en i, typ hinkar, mindre kar som du har liggandes eller så (med pumpar i så klart). Om man tar och delar upp stenen i flera olika bunkar och kan lokalisera vilken det låter i, så vet man ju vilka som är säkra att ha i karet. Sen tar man den stenen som liggar i bunken och delar upp i hinkarna/karen och lyssnar vilken det låter i, och på det sättet lokalisera exakt vilken sten som den gömmer sig i, sen kan man ta den stenen och tortera/hacka i bitar för att plocka bort mantiser eller elda på valborgsbrasan/slänga om man är lagd åt det hållet. Bara för att minimera skadan på stenen och jobbet man behöver göra, bara gamla felsökarvanor som kopplas in hos mig, gör alltid så med kod som det finns buggar i.

Hehehe Ok jag ska göra ett försök man blir lite trött bara då den har tagit lite av mig nu !

Det smäller nu när jag sitter här och skriver så du förstår mitt problem alla mina fiskar är hispiga nu dom blir bara mer och mer nojiga !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hörde knäppar eller smällar i mitt kar med.. tänkte jag med hade en pistolräka eller mantis .. men jag bevakade mitt kar och en dag kom jag på vad det var... det var en ermit som slog med sitt skal mot en LS så det lät som smällar...

du har ingen Sjöstjärna som kanske tar dina fiskar?? eller en annan fisk som du trott är snäll men egentligen är en riktig liten gädda?

Nej jag vet att det är en mantis då det smäller riktigt högt och ofta i följd pang pang pang ingen eremit lr snigel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hmm måste vara störigt som fasiken!!

men i fall du torrlaggt stenen borde den ju kommit ut? har du provat att lägga i en 50cl plaska med avskuren topp vänd innot om du fattar vad jag menar hehe lägg in en räka och se i fall du kan fånga kräket.

aja vad du än gör släng inte stenen då kommer jag och hämtar den haha..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...