Gå till innehåll

Mantis jakten över!!!!


Sune

Rekommenderade inlägg

Jag har under några veckor haft koll på den lilla krabaten som suttit och viftat med antennerna, men nu är det över. Mantisräkan gav upp efter en lätt kamp med "sockerdricksmetoden" hade dock ingen läsk, men det gick lika bra med en ÖL (2,8%) i en stor spruta. Kom även en till fripassagerare som jag tittat på några nätter, en fin krabba :)

Eftersom jag är en ganska snäll och förstående person så tänkte jag vara extra snäll mot räkan när den kom ut, så jag förberedde en ny sten med en "dremlad" bohåla i som tillfälligt boende, men den har inte dugit ännu...

Så vad göra nu? Jag har inte möjlighet att ha ett till kar till den, så är DU intresserad av en fin mantis 4cm lång med tillhörande krabba (ja, gilla läget, krabban följer med!) så kan den väll vara värd några roliga fraggar eller något annat som jag inte visste jag behövde.

post-2847-14468916907072_thumb.jpg

Kommer annons!

post-2847-14468916906396_thumb.jpg

post-2847-14468916906666_thumb.jpg

post-2847-14468916906825_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade läst din tråd Fredrik, så jag besparade mig massa tid under jakten. Provade även att spruta RIKTIGT salt vatten på den (1/2salt, 1/2vatten) men det fick den inte att lämna hålan. Folköl från lidel, hälften i magen och hälften i en spruta, det är det bästa recept jag kan rekomendera! Sockerdricka har man inte det på barnkalas? ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade läst din tråd Fredrik, så jag besparade mig massa tid under jakten. Provade även att spruta RIKTIGT salt vatten på den (1/2salt, 1/2vatten) men det fick den inte att lämna hålan. Folköl från lidel, hälften i magen och hälften i en spruta, det är det bästa recept jag kan rekomendera! Sockerdricka har man inte det på barnkalas? ;)

dumt att uppfinna hjulet 2 gånger ;)

jaa, tysk öl är bäst! jag försökte få någon att köpa ut åt mig, men misslyckades.... dock hade jag haft kalas, så jag hade lite sockerdricka över :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Krabban skulle jag gärna vilja ha men ingen mantis hehe...

Då man är riktigt fascinerad av dessa roliga och underliga djur.

/Nicke

Tjena!

Jag jobbar i järfälla, kan ta med krabban till jobbet om du är intresserad.

Hör av dig så kan du hämta den på Fjällräven i Barkarby.

Hälsn Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...