a.nilson Postat 14 maj 2010 Författare Postat 14 maj 2010 bild på den ena gobyn när den vaktar sin nya "lya" med partner. Citera
a.nilson Postat 18 maj 2010 Författare Postat 18 maj 2010 Allt flyter på som vanligt. Fortfarande lite kassa värden men ändå klart bättre än innan. De nya fiskarna verkar kommit till rätta nu o e inte lika blyga längre. De ser ut att älska både artemia o flingor. Har dock inte bestämmt mig vilka som ska få bo i det nya ännu. Risken är nog stor att en del av kirurgerna åker ut på annons vid flytten. Citera
Bengan Postat 19 maj 2010 Postat 19 maj 2010 Jag måste komma förbi igen och med kameran denna gång och fota dina fina fiskar. Citera
a.nilson Postat 19 maj 2010 Författare Postat 19 maj 2010 Jag måste komma förbi igen och med kameran denna gång och fota dina fina fiskar.gör så. vi kan ju se om söndag skulle passa alt om du slutar i vettig tid nån dag. Citera
a.nilson Postat 24 maj 2010 Författare Postat 24 maj 2010 Ska kolla mina ding dong värde imorgon tänkte jag. Som det ser ut nu så lär jag nog behöva koppla in ca-reaktorn innan flytten. Citera
Saturnus Postat 31 maj 2010 Postat 31 maj 2010 Jag har börjat planera mitt första saltkar och projektet börjar i höst någon gång, nu har jag läst den här tråden och du har väldigt fint kar, som jag har förstått det så gör "zeovit" att korallerna färgar ut. Vad är "zeovit"? Citera
freguz Postat 31 maj 2010 Postat 31 maj 2010 Jag har börjat planera mitt första saltkar och projektet börjar i höst någon gång, nu har jag läst den här tråden och du har väldigt fint kar, som jag har förstått det så gör "zeovit" att korallerna färgar ut. Vad är "zeovit"?Här är en länk till en Guidehttp://www.zeovit.com/forums/showthread.php?t=9141 Citera
Saturnus Postat 31 maj 2010 Postat 31 maj 2010 Här är en länk till en Guidehttp://www.zeovit.com/forums/showthread.php?t=9141Verkar som att den guiden är borttagen Har du någon annan länk? Citera
freguz Postat 31 maj 2010 Postat 31 maj 2010 Verkar som att den guiden är borttagen Har du någon annan länk?japphttp://www.korallen-zucht.de/files/zeoguide_english_1_03.pdf Citera
Laggeman Postat 31 maj 2010 Postat 31 maj 2010 Här hr du en genomgång av systemet och dess ingredienser i stort:http://www.zeovit.com/forums/showthread.php?t=10354 Citera
a.nilson Postat 31 maj 2010 Författare Postat 31 maj 2010 Jag har börjat planera mitt första saltkar och projektet börjar i höst någon gång, nu har jag läst den här tråden och du har väldigt fint kar, som jag har förstått det så gör "zeovit" att korallerna färgar ut. Vad är "zeovit"?Tack!Har för mig att du kan ladda ner zeovit-guiden på korallen-zucht.de där står exakt vad som händer o varför osv. Citera
Saturnus Postat 4 juni 2010 Postat 4 juni 2010 Tack för länkarna Förlåt att jag stal din tråd Anders.//Daniel Citera
a.nilson Postat 4 juni 2010 Författare Postat 4 juni 2010 Tack för länkarna Förlåt att jag stal din tråd Anders.//Danielabsolut ingen fara. Citera
a.nilson Postat 8 juni 2010 Författare Postat 8 juni 2010 äntligen så börjar det rätta till sig i karet nu. flytten har blivit fram flyttat pga att tiden inte räcker till så det får vänta lite längre än planerat. därför så dröjer det innan den nya baljan blir beställd. som det ser ut nu så lär det bli med måtten 80x80x50 altså lite mindre än planerat. Citera
Laggeman Postat 9 juni 2010 Postat 9 juni 2010 Ett tips Anders, kolla över måtten en gång till, det är det enda jag ångrar med mitt kar, att det inte blev 90 på ena hållet, då hade jag haft 39W'are att slänga in förutom min MH. Citera
a.nilson Postat 9 juni 2010 Författare Postat 9 juni 2010 Då kan du väl slänga upp lite bilder Det får bli i nästa vecka eftersom jag ska till Finland imorgon. Får fråga fotografen om han har tid/lust nästa vecka. Citera
a.nilson Postat 9 juni 2010 Författare Postat 9 juni 2010 Ett tips Anders, kolla över måtten en gång till, det är det enda jag ångrar med mitt kar, att det inte blev 90 på ena hållet, då hade jag haft 39W'are att slänga in förutom min MH.Har även funderat på 1mx1mx55. Funderar på att ha LED-belysning till det karet men vi får se vad det blir. Citera
a.nilson Postat 15 juni 2010 Författare Postat 15 juni 2010 som det ser ut nu så får hela flytten vänta ett tag då renoveringen tar längre tid än väntat... den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge.ev så kommer Bengan hit i veckan o ta lite nya bilder. Citera
a.nilson Postat 23 juni 2010 Författare Postat 23 juni 2010 så ja, nu har in Blastomussa fraggat sig. (limegrön mitt o röda kanter) jag har precis limmat den på en fraggsten nu. Citera
Wooook Postat 24 juni 2010 Postat 24 juni 2010 Ojj laggeman. Den va riktigt fin. Vad heter den? Citera
Laggeman Postat 24 juni 2010 Postat 24 juni 2010 Ojj laggeman. Den va riktigt fin. Vad heter den?Blastomussa wellsi enligt sidan jag hittade den på. Citera
a.nilson Postat 24 juni 2010 Författare Postat 24 juni 2010 Coolt!Är det som denna?Precis den är det. Fick fragg med 2 huvud. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.