a.nilson Postat 17 augusti 2009 Författare Postat 17 augusti 2009 COOOOLT! Jag kommer och kollar imorgon med kameran! gör så, blir bättre bilder med din kamera. Citera
_Manne_ Postat 17 augusti 2009 Postat 17 augusti 2009 var på kristianstad zoologiska i dag o skulle köpa lite preperat till zeoviten o vad får man se där om inte en 10 armadbläckfisk!!!!!!!! jag kunde inte låta bli att köpa den. den va bara FÖR COOL!!! om inte annat så lär ju problemet med mina gobis snart vara löst. ska försöka ta foto på han sen imorgon.såg den också,, riktigt cool på sitt vis, men hur ska du få den till att överleva på lite längre sikt ?mvh manne Citera
a.nilson Postat 17 augusti 2009 Författare Postat 17 augusti 2009 såg den också,, riktigt cool på sitt vis, men hur ska du få den till att överleva på lite längre sikt ?mvh mannehar en trevlig handlare i ystad som "sorterar bort" fisk som han inte tycker ser bra ut. så det lär bli mycket levand föda tills dess att den tar fryst. Citera
_Manne_ Postat 17 augusti 2009 Postat 17 augusti 2009 har en trevlig handlare i ystad som "sorterar bort" fisk som han inte tycker ser bra ut. så det lär bli mycket levand föda tills dess att den tar fryst.hoppas nu den klarar sig , är ju lite udda kan man säga, lycka till!mvh manne Citera
Bechen Postat 17 augusti 2009 Postat 17 augusti 2009 Jag har två gula fisk som du kan få bara du fångar domMvh Bechen Citera
a.nilson Postat 17 augusti 2009 Författare Postat 17 augusti 2009 Jag har två gula fisk som du kan få bara du fångar domMvh Bechennog lättare sagt än gjort.tackar för erbjudandet. Citera
alex t Postat 17 augusti 2009 Postat 17 augusti 2009 Jag kör en metod när jag fångar fisk. jag har fiskens mat ( favoritmat) i en klämma, väntar på att fisken ska komma upp och käka då är jag förberedd med ett stort håv, min är ca 35 cm då är det bara att fånga fisken. Har funkar för mig tidigare, mindre stress för fisken och för dig Citera
a.nilson Postat 17 augusti 2009 Författare Postat 17 augusti 2009 Jag kör en metod när jag fångar fisk. jag har fiskens mat ( favoritmat) i en klämma, väntar på att fisken ska komma upp och käka då är jag förberedd med ett stort håv, min är ca 35 cm då är det bara att fånga fisken. Har funkar för mig tidigare, mindre stress för fisken och för dig har provat det innan dock utan resultat på dessa 2 små. funkar skit bra på större fiskar. Citera
saltbjörkan Postat 17 augusti 2009 Postat 17 augusti 2009 var blir bilderna av Anders =) har väntat hela kvällen nu Citera
a.nilson Postat 17 augusti 2009 Författare Postat 17 augusti 2009 var blir bilderna av Anders =) har väntat hela kvällen nu det kommer imorgon. har provfotat lite i kväll med d blir bara suddigt o kasst. Citera
a.nilson Postat 18 augusti 2009 Författare Postat 18 augusti 2009 nu har Bengan varit o fotat en del här. han skulle försöka få ut nån bild ikväll på den lille bläckfisken. Citera
Bengan Postat 18 augusti 2009 Postat 18 augusti 2009 Jag laddar över bilder till datorn nu, 101 st blev det.Lägger ut nån bild snart... Citera
Bengan Postat 18 augusti 2009 Postat 18 augusti 2009 Några bilder som lovat. Lägger ut massor av bilder imorgon.Några av de få tillfällen han tog en liten simtur.Nyfiken på kameran?Två skönheter på samma bild. Citera
a.nilson Postat 18 augusti 2009 Författare Postat 18 augusti 2009 Tack Bengan. Blir så mycket bättre bilder med din kamera. Citera
_Manne_ Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 vackert anders! ser fram emot o se den live sen en gång igen!mvh manne Citera
Bengan Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Här kommer några bilder till som blev hyfsade.En cool fisk!Lätta fiskar att fotogafera, de ligger stilla.En gul skönhet.Lite gott och blandat.Min korall som blev totalt ner fraggad. Börjar växa ihop redan!(semester hos Anders)Några knappar.En samling montiporor.Till sist en bild jag blev oerhört nöjd med. (Evil Eye)Jag tackar Anders för att jag fick fotografera hans kar, alltid lika kul! Citera
a.nilson Postat 19 augusti 2009 Författare Postat 19 augusti 2009 D e jag som ska tacka Bengan. Synd att inte helbilderna blev bra. Citera
a.nilson Postat 23 augusti 2009 Författare Postat 23 augusti 2009 åkte till Gbg i fredags o kom precis hem o vad få man se direkt när man kliver in i tvrummet, jo den vit geleklump som sitter i pumpen, o så klart så är det min bläckfisk!!!!!!!!!!!! allt annat ser ut att klarat sig, o givetvis så lever även min 2 terroister. får se vad fan jag ska hitta på här näst. Citera
_Manne_ Postat 23 augusti 2009 Postat 23 augusti 2009 åkte till Gbg i fredags o kom precis hem o vad få man se direkt när man kliver in i tvrummet, jo den vit geleklump som sitter i pumpen, o så klart så är det min bläckfisk!!!!!!!!!!!! allt annat ser ut att klarat sig, o givetvis så lever även min 2 terroister. får se vad fan jag ska hitta på här näst.jäkligt trist anders!! tycker helt klart att du ska försöka igen, men frågan är om den sögs in i pumpen levande eller om den var död redan..mvh manne Citera
a.nilson Postat 23 augusti 2009 Författare Postat 23 augusti 2009 jäkligt trist anders!! tycker helt klart att du ska försöka igen, men frågan är om den sögs in i pumpen levande eller om den var död redan..mvh mannedet är en bra fråga d. men de känns för jävligt i vilket fall som. Citera
Bengan Postat 24 augusti 2009 Postat 24 augusti 2009 Riktigt tråkigt! Det var den coolaste invånaren jag sett i ett akvarium. Citera
Bengan Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 Försök till en helbild på Anders kar plus några andra bilder.Vänster + Höger sida av karet.Den fantastiske blå acroporan.Min nerfraggade acropora börjar bli blå och växa till sig igen. Citera
a.nilson Postat 25 augusti 2009 Författare Postat 25 augusti 2009 D blev några fina bilder iallafall. tack Bengan Citera
chaboo Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 Hej, såg att din box bestod av en glas skiva istället för två och tänkte höra om varför du har den lösningen, om det finns mer praktiska saker med en snedställd skiva?Vackra bilder, trist att Bläckisen dog, men vad jag har hört så är de rätt svåra djur att ha i fångenskap "dock mest för de är rymningsbenägna" Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.