Gå till innehåll

Ännu ett nytt kar i kalix


chyfer

Rekommenderade inlägg

JJAAA !!!! det ser ut som om den klarat livhanken nu när moonlighten slog på så har bubblorna på den ökat i storlek (vid besöket i pumpen var dom näst intill obefintliga )det lilla som blev kvar efter coralia besöket plus att den har öppnat sig lite till så man ser munnen bättre och jag tycker att foten letat sig mera nedåt :ler:

Låter ju jätte bra =)

Bara att hålla tummarna för att den blir finare och finare nu och inte tinar bort!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Den hade väl inga polyper alls ute på förra bilden så det där är visar ju bara att den håller på o börjar trivas efter flytten :)

tack för snabbt svar NephruruS -Tummen upp

men redan :wooow: fick den igår sen är den riktigt upp svullen mot för den var i affären där jag köpte den

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur har det gått med din Bta?

jo tack det verkar gå åt rätt håll har flyttat upp min rehab hage till bta och han har fyllt upp dom få blåsor han har kvar och öppnat sig lite när jag kom hem från jobbet hade han klättrat runt i hagnen tänkte att ha få vara där ett par dagar så den får återhämta sig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej :)

Det låter bra, börjar han slemma eller bete sig dumt så vänta inte för länge med att kasta den isåfall bara.

inget slem eller illa luktande och i och med att han hade krypigt runt och upp under taket på rehab hagen borde det gå vägen med tur:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte själv en stor och fin Sarcophyton, två dar tog det innan den kännde sig som hemma, nu är alla polyper ute dag som natt, inte mycket till korall då den va ihop dragen.

/Nicke

blev bara så förvånad att den redan känner sig hemma att den visa sina polyper redan så jag tänkte att den inte gillar livet just nu med flytten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk bara på Sinularian att den blir stor när den "blommar ut" och då menar jag stor plus att den växer mycket snabbt!

Jag hade mina längst fram men fick flytta dem längst bak eftersom inget annat syntes. Sen har jag märkt att de vill ha space för att veckla ut sig.

Min vecklar ut sig till lite mer än det dubbla efter att ha varit helt indragen.

Och eftersom den ligger så nära Sacrophyton kommer den tror jag att täcka den och det kommer nog inte uppskattas av den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk bara på Sinularian att den blir stor när den "blommar ut" och då menar jag stor plus att den växer mycket snabbt!

Jag hade mina längst fram men fick flytta dem längst bak eftersom inget annat syntes. Sen har jag märkt att de vill ha space för att veckla ut sig.

Min vecklar ut sig till lite mer än det dubbla efter att ha varit helt indragen.

Och eftersom den ligger så nära Sacrophyton kommer den tror jag att täcka den och det kommer nog inte uppskattas av den.

redan vid köpet tänkte jag försöka dela dom båda sitter fast på en LS sten och dom satt tätt så en hugg mejsel var bara att glömma testade att ta båg filen funkade fin fint så nu har båda space :nöjd:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

redan vid köpet tänkte jag försöka dela dom båda sitter fast på en LS sten och dom satt tätt så en hugg mejsel var bara att glömma testade att ta båg filen funkade fin fint så nu har båda space :nöjd:

nu har jag delat på Sarcophyton Sinulariadom dom satt så tätt tillsammans så jag tog fram en båg fil och kapade.

det verkar som att det var det dom behövde för sen senare i efter middag så sträckte dom på sig nått otroligt och polyperna vart kraftiga

BTA:n har kvicknat till ordentligt idag när jag kom hem från jobbet hängde det en tunn sträng från den och en slamsa. Det verkar som att den har gjort sig av med det som var dött kött från den så nu i kväll har bubblorna på den blivit riktigt fina. Den har bara minskat i omkrets men ser ut ungefär som när jag hämtade den hoppas den har lärt sig en läxa :skrattar:

bild 1 är från i tisdag kolla storleken

bild 2 är från idag samma med bild 3

bild 4 är BTA: idag

post-4528-14468917379257_thumb.jpg

post-4528-14468917379363_thumb.jpg

post-4528-14468917379451_thumb.jpg

post-4528-14468917379528_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara bra att ha lite luft/vatten mellan mjukisarna så att de kan släppa det gamla skinnet. När de har blivit lyfta eller man har tagit i dem är det inte ovanligt att de "ömsar" och då behöver de lite utrymme och cirkulation för att få loss det som skall bytas ut.

Brukar ta 2-4 dagar också innan de slår ut eller i alla fall börjar veckla ut sig ordentligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt, kul att din BTA verkar klara sig nu också efter sin resa i pumpen.

Ser ut som din sarcophyton kommer att blossa upp sig lite till sen :)

Min blir ungefär 3 gånger mindre då den dra ihop sig, skilnaden är bra stor :P

/Nicke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu äntligen verkar dert som att anemonen gillar livet har släppt ut han från sin lilla karantän tub efter pump besöket. så i morrse när jag kollade vart han tagit vägen så hande han slagit sig fast i hörnet på akvariet på glaset och clownerna mös i den för fullt -Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu fixar man osmos vattnet

köpte en begad osmos anläggning så man kan fixa vattnet själv har haft kojje till hjälp med vattnet tidigare så det vart en del bärande med vatten dunkar så mången tack kojje

fick tag en Aquamedic körde lite tester på vattnet för att kolla i villket skick den är i och fick 0 på nitrit 0 på nitarat och ph 7,7

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena Botan

Jag tror att du mixar ihop mej och Håkan

om du söker kojje på SG så hittar du mej det var roligt att prata med dig idag hos Rolle

Bilder kommer till helgen

Jäkla vad frän dom är Blenny Bicolor alla som har salt baljor

måste ha en sån

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håkan...nu vill jag se en bild på biocolorn samt en bild på ricordean...=0)

:ler: du har nog förväxlat mej med kojje men ingen fara vi känner varandra kul att du kollade in på min tråd

här är lite bilder på mina nya prylar det blev en signigobius biocellatus idag

korten är fotade med telefonen så det är inte den bästa kvaliten ska fota senare med system kameran när andan faller på

post-4528-14468917414632_thumb.jpg

post-4528-14468917414745_thumb.jpg

post-4528-14468917414843_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Här kommer lite nya uppdateringar i karet mitt

var och handlade idag

en sand anemon som jag inte kan det latinska namnet på kan någon hjälpa till med namnet

och så bytte jag in min för stora stenopusen hispidus mot Stenopus tenuirostris riktigt nice

och sen blev det en Ecsenius bicolor men nu blir det inga flera firrar men en del av mina fraggar kan bli utbytta mot lite större men det får bli framöver

här är lite bilder inkl på hela karet

post-4528-14468917461528_thumb.jpg

post-4528-14468917461642_thumb.jpg

post-4528-14468917461748_thumb.jpg

post-4528-14468917461861_thumb.jpg

post-4528-14468917461944_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...