Gå till innehåll

Samuels 390 liters


ballsam

Rekommenderade inlägg

  • Svar 359
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nice Samuel.

Ska hem till småland i helgen och visa upp min nya "fragg" för mina föräldrar :)

Kanske har lite tid över på söndag för att komma förbi och titta på din tank.

Nya fragg? Liten knodd eller? Jobbar dygn och går av söndag morgon. Ev jobbar jag extra på en gocarttävlinh i Växjö på söndagen, men det är inte helt spikat. Är jag bara hemma så är du välkommen. Slå en signal eller skicka ett PM när du vet /Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hmmm..jag vill mä komma hem till dig innan träffen. Ska rådfråga mannen om det är ett alternativ.... skrattade lite åt ditt: "Frugan fnissar lite åt nördnivån på det hela, men det struntar jag i ; )"

Kim tycker likadant..men det struntar jag med i...jag gillart =)

O jag har juh inte sett så mycket live, så jag tycker det är jätteintressant.

BTW ditt kar ser jättefint ut =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för allt visat habegär, det värmer och gör skrapsåren i plånboken lite mindre ömma ; ) ..gillar verkligen musslor. Det är en av anledningarna till måtten på nästa kar. Mycket bottenyta och skaplig sikt från ytan. Jag är inge bra på akvariefoto. Lätt att skylla på dåliga objektiv å sånt, men om nån som är på väg till saltträffen känner för det är det välkommet att ta med kamera..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nya fragg? Liten knodd eller? Jobbar dygn och går av söndag morgon. Ev jobbar jag extra på en gocarttävlinh i Växjö på söndagen, men det är inte helt spikat. Är jag bara hemma så är du välkommen. Slå en signal eller skicka ett PM när du vet /SamuelSent from my iPhone using Tapatalk
jo vist e det knodd.Kanske passar bättre nästa gång jag åker ner annars, men jag slår en pling om jag har tid över på söndag så får jag se om du är hemma eller ej.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gav mej på att riva rampen för att byta ut en av ballasterna och plocka in ett styrkort för GHL-styrning av ljuset. Ett hökarövens pill. Kan knappt nåt om sladdar och el och korallenzuchtramper är ruskigt trånga. Som väl var fick jag ihop det hela igen och allt verkar funka. Har haft en ghl profilux II light liggandes ett bra tag i väntan på styrkortet, så det känns kul att äntligen få användning av den. Ska bara försöka lära mej alla funktioner. Inte riktigt kompis med den

Sent from my iPhone using Tapatalk

post-2568-14468922707939_thumb.jpg

post-2568-14468922708279_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Richard i jönköping (vars koraller jag är fodervärd åt) smsade idag å skrev att han kommer förbi å hämtar sina pjäser imorgon. hade hoppats att han fått amnesi å glömt av dom, men det visade sig som tur var vara ett skämt -skrattar hysteriskt ..så hoppet finns att han glömmer bort dom -Tummen upp.

Lite trist, men en av musslorna (den på en av de sista bilderna som var minst öppen) kastade in handuken här om dagen. den har inte visat några tendenser till att fästa och har inte slagit ut som dom andra. vet att jag läst att musslor i den storleken är lite känsligare, så det kanske är nåt man får räkna med

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet att du kan säga till om det spökar med elen.

Tråkit med musslan.

Om du är orolig för dom andra så kan jag vårda dom åt dig ett par år:W:

tack för erbjudandet om musselvården, men jag avstår -v- ..elen däremot.. att jag inte tänkte på det. nu gick det ju vägen i alla fall, men jag ska ha det i åtanke nästa gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Körde förbi stigigemla på vägen hem från jobbet. Planen var att hämta hem en euphyllia som Stig har pysslat om några månader, men förutom foder och bikarbonat så råkade det bli en mandarin och en liten rörmask (den billiga sorten)..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...