Gå till innehåll

Vilken sorts ozongenerator kör ni med?


judas

Rekommenderade inlägg

Ha ha! Gillar överskriften-Tummen upp

Satt & läste om den just.

Aqualight har också en för 135 euro, men om den är skräp har jag ingen aning om. Har andra Aqualight grejer & de känns lite billigare, men fungerar som de ska.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 månader senare...

Den ozon apparaten jag köpte för ca 1 år sedan användes bara några få månader. Jag ville få klarare vatten, och det fick jag. Men sedan i somras så har jag ännu klarare vatten eftersom jag allid kör med en liten tuss gammal hederlig filtervadd i en pump. Det är helt oslagbart. Dessutom slipper man elektriska prylar som dels är i vägen men även låter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har denna med inbyggd pump. Det går nog att montera bort pumpen om man kör via en skummare men jag kör den via skummaren och en timmer som slår på den en minut var 5 minut som standard. Om jag använder avfuktaren så låter den i stort sett inget alls - utan den så brummar den lite grand. Vitsen med min användning är att skummarens luft tas alltid igenom den men jag har en timer där jag kan ställa in hur ofta den skall gå och hur länge. Har jag problem så kör jag den tätare.

MVH Lasse

PS glömde länken

http://www.gainexpress.com/product_info.php?cPath=78_79&products_id=402&osCsid=8p6abtcro3kabaep9orccvjaq3

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
Jag har en Weipro ET50 http://www.fish-street.com/weipro_et50_ozone_0_5mg?category_id=0&search_string=weipro&search_category_id=0

Det sägs att ozon gör att skummaren skumar mindre, men det är inte enda anledningen.

Denna stryper luftflödet så pass att skummaren skummar mindre bara enbart pga detta.

Någon med samma erfarenhet ?

Oj denna var ju riktigt billig. Funkar den bra? Kanske skulle vara nått till nya karet istället för UVC

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde en nyss så får väl återkomma om huruvida den funkade.

Kommer nog beställa en snart med o prova i nya karet sen så skriv gärna när den testats så får man en hint om hur den är :)

---

- Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska det inte bli effektivare skumning med ozone?

Att luftflödet blir sämre är ju för att ozoniatorn ofta stryper luftflödet lite vilket kan avhjälpas med ett t-kors som claes säger eller ha en skummare som man kan ställa luftflödet. Jag brukar plocka isär och göra ren min ozoniator med för det bildas skit i röret på den.

Sen är det som Leffe säger att det kan mättas om det blir för mycket ozone i skummaren.

Kör själv med sanders ozone och har bara sett positivt sen jag börja med det. Har nog kört det i 2år snart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...