Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

är slutsatsen den att det e ok att slänga i krabban i karet igen. jag är nu helt hundra på att det är en teddybear krabba. har studerat den noga i sin håla i stenen nu :) o den e exakt som den i länken jag la upp sist. den e dock lite gulare i verkligheten

Postat

hehe jag har inte sett min ens på 1 år. skulle plocka upp stenen i karet o såg ett stort hål i ena stenen, nyfiken som man var så kollade man ju in i hålet o fick lite rysningar när man såg en hårig krabat ;). men den får åka tillbaks i karet då, jag har ju inga sjöstjärnor ändå merän såna ovälkomna små rackare som jag inte vil ha där ändå.

• 4 veckor senare...
Postat

jäklar vad stark den krabban är. skulle ta ut den ur stenen o körde in en skruvmejsel o pillade lite på den, men den tog helt enkelt tag i mejseln o släppte inte taget hehehe. tog nog 5 min innan den släppte. 2 stora klor har den iaf

Postat

skåpet med mat o dyl ska göras svart i glaset så skiten inte syns :).

sladdarna ska borras ut genom sidan på skåpet men har ej orkat med det än.

o som ni ser har jag gjort det 3dje försöket med en vitbröstad kirurg. den vill dock ej äta som den ska än men pickar glatt på alla stenar och ingen prick på den har jag fått heller :)

håller på o trixar upp vattenkvaliten eftersom det varit fishonly innan. så korallerna e lite bruna o vissa har strykt med tyvärr

Postat

där e krabban också som jag gissar är en teddybear. har inte skickat i den i trigon karet än måste först se så det är en sådan o inget annat som käkar upp nåt för mig :(

Postat

tror den gett sig på en ny rosa mjukkorall som jag köpte. korallen har försvunnit helt men det e enda korallen han gett sig på isf.

Postat

såg att den var medelsvår ??? på reeflex.

vet dock inte vad som ska va svårt med den då den käkar på bra.

blir dock till o sälja den när den växt ur mitt 350 liters kar :(

• 1 månad senare...
Postat

Så då har jag installerat ett deltec nitratfilter fr-509 idag. ska köpa rowaphos till ett deltec fr-509 imorrn. så ska jag förhoppningsvis få rätt på nitraten o fosfaten. blir dock trångt i min sump nu. har en liten fråga om fosfat filtret vilket medel är bäst att använda är det rowa som passar bäst ???

tänkte ta lite bilder imorrn med

Postat

Har nu börjat få kontroll på nitraten. den har gått ner från kanske 100 till ca 50 idag vid mätning. höjde dropp sekvensen då den hade sänkts rätt bra mot när jag ställde in det

Postat

tänkte ta lite bilder imorrn med

Dra ner persiennerna när do fotar "imorgon" så blir det inget blänk i glaset :ler:

Då blir dina redan fina bilder ännu bättre!!

• Skapa Ny...