Gå till innehåll

Andres 200 MP Aquarien


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Nytt kar = Ny tråd

Mitt gamla akvarium släppte i en fog och utan ork, erfarenhet eller tillit till eget kunnande så brydde jag mig inte om att försöka laga det. Istället inhandlades ett MP på 200 liter med betydligt snyggare möbel än tidigare.

Belysningen har bantats rejält p.g.a. kommande värme, för att ge utökad tillgänglighet när man vill böka och möblera i akvariet och den tänkta inriktningen mot koraller som jag skall försöka hålla mig till.

Alla T5:or och olika Mh-armaturer är utbytta mot en uppsättning med blåa LED´s som fungerar som månljus kvällstid och 2 stycken 70 watts mh på 14000 respektive 20000K.

Cirkulation är tunze nano och 2 resun pumpar samt ett powerhead kopplat till en ytavrinning.

Bilder kommer inom kort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Korallerna kommer huvudsakligen inriktas mot lps:er och för tillfället är det ju euphyllior som gäller :D

Testar gärna fraggar av andra koraller också men är inte säker på hur mycket ljuset räcker till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Jaha.. när det inte funkar så bra med fiskarna så får man ju i alla fall glädja sig åt att korallerna trivs och växer på bra..

För alla er som tar er ett tjuvkik men inte skriver.. byter gärna fraggar..

Helbild

pict4073.jpgw1024.png

Högersidan

pict4075.jpgw1024.png

Vänstersidan

pict4076.jpgw1024.png

E. paraanchora och Caulestrea furcata

pict4079.jpgw1024.png

lps:er som skall bli fraggobjekt så småningom.

pict4080.jpgw1024.png

Euphylliahög med bara E. paraanchora fast i olika färger. Får tyvärr inte fram all färg på bilderna på euphylliorna. Får bara till det när jag tar med blixt men då ser ju omgivningen för illa ut.

pict4083.jpgw1024.png

Olika färger

pict4086.jpgw1024.png

Macrobild

pict4092.jpgw1024.png

Clownernas nya hem :D

pict4093.jpgw1024.png

E. glabrescense - har flera så kan tänka mig att byta denna också mot "rätt" fragg.

pict4089.jpgw1024.png

Ricordea florida gold

pict4091w.jpgw1024.png

E. paraanchora med rosa toppar som sträcker på sig.

pict4087.jpgw768.png

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Hej och tack Erik.

Jag har inga kejsare längre. Kör bara detta 200 liters temporära akvariet tills en eventuell flytt och nytt projekt är på G.

Just nu fyller jag bara upp med de korallerna som jag vill ha och som inte är så tidskrävande.

Har faktiskt precis idag lagt undan lite koraller som förhoppningsvis skall dyka upp i nästa vecka. Då får jag återkomma med ytterligare bilder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...