Zatox Postat 29 juni 2009 Postat 29 juni 2009 Slutet på september bär det av till malaysia o dem sista dagarna ska vi spendera på ön langkawi. Tänkte höra om ngn varit där och va dem isåfall tyckte om snorklingen där Citera
Arcticreef Postat 29 juni 2009 Postat 29 juni 2009 Jag o familjen skall tillbringa jul o nyar där. Anledningen är att reven och djuphavsfisket skall vara fantastiska där! Har hört oerhört mycket gott om det. Citera
Arcadius Postat 29 juni 2009 Postat 29 juni 2009 Langkawi har mycket grumligt vatten vissa perioder, och blir ofta grönaktigt.Var strax syd om Langkawi i januari i år.http://taufikurahman.wordpress.com/2008/02/20/water-pollution-in-langkawi/Rekommenderar östsidan i Malaysia istället. Redang eller Sipadan.Västra Malaysia är ju anslutet till Malackasundet, vilket har extemt mycket trafik och är ett smutsigt sund. Jag är inte nöjd med dykningen på västkusten. Citera
Arcticreef Postat 1 juli 2009 Postat 1 juli 2009 Langkawi har mycket grumligt vatten vissa perioder, och blir ofta grönaktigt.Var strax syd om Langkawi i januari i år.http://taufikurahman.wordpress.com/2008/02/20/water-pollution-in-langkawi/Rekommenderar östsidan i Malaysia istället. Redang eller Sipadan.Västra Malaysia är ju anslutet till Malackasundet, vilket har extemt mycket trafik och är ett smutsigt sund. Jag är inte nöjd med dykningen på västkusten.Trist. Hurran har redan köpt resan :-( Citera
Arcadius Postat 1 juli 2009 Postat 1 juli 2009 Får hoppas att ni hamnar på ett ställe med klart vatten. Och hoppas ni får se "Sea Rambutangs"!(skumt djur som ser ut som en levande kokosnöt, eller rambutang, en frukt i Malaysia. Såg en där jag var och lyckades filma den.) Citera
Arcticreef Postat 1 juli 2009 Postat 1 juli 2009 Får hoppas att ni hamnar på ett ställe med klart vatten. Och hoppas ni får se "Sea Rambutangs"!(skumt djur som ser ut som en levande kokosnöt, eller rambutang, en frukt i Malaysia. Såg en där jag var och lyckades filma den.)Cooolt! Kan du inte lägga ut filmen? Citera
jens karlskrona Postat 1 juli 2009 Postat 1 juli 2009 Det är väldigt lätt och billigt att flyga med air asia i Malaysia ifall att det inte skulle va bra!Kan verkligen rekomendera tioman islands på östkusten!Har rest runt en del i hela landet och förutom det marina så är Borneo's regnskogar helt otrolig upplevelse. Citera
Arcadius Postat 2 juli 2009 Postat 2 juli 2009 Här är filmsnutten om den sk. Sea Rambutan. Sjöborresläkt förmodligen, men ej funnit taxonomi.http://www.youtube.com/watch?v=xWR0oDVTOuY Citera
Zatox Postat 3 juli 2009 Författare Postat 3 juli 2009 ok da far man hoppas vi har klart vatten da Citera
rickard598 Postat 4 juli 2009 Postat 4 juli 2009 Har varit 2gånger på Langkawi, skitfin ö som man kan hyra en moppe och ta sig runt på med en massa sevärdheter, vattenfall,fruktodling,Linbana- hur cool som helst. Vill ni ha bra dykning, ta er över till Koh Lipe thailand, endast 1timme eller något sånt med båt, skit fin ö med kritvit potatismjölssand på ena sidan ön, när vi dök där dök vi med leopardhajar, var häfigt som fasen. Från linbanan på langkawi ser man över till koh lipe. Hoppas ni får en bra resa, Det enda tråkiga med langkawi är att det byggs väldigt mycket, vi såg skillnad på 1år som var enorm, nu är den säkert ännu större.. Citera
Arcadius Postat 4 juli 2009 Postat 4 juli 2009 Jag tror säkert att det finns klart vatten runt Langkawi, ska inte sätta griller på resenärerna! Citera
Arcticreef Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 Här är filmsnutten om den sk. Sea Rambutan. Sjöborresläkt förmodligen, men ej funnit taxonomi.http://www.youtube.com/watch?v=xWR0oDVTOuY Inte ens en mor kan älska en sådan fuling! Bits den? Citera
Arcadius Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 Inte ens en mor kan älska en sådan fuling! Bits den?Enligt folket kring stranden, så har den små ampuller den skjuter in, om man trampar på dess taggar.Små barn kan bli väldigt sjuka, samt att det är rätt smärtsamt.Det är det enda jag vet om den. Citera
milk Postat 23 augusti 2009 Postat 23 augusti 2009 Ska åka till malaysia nu i oktober som det ser ut och just langkawi i två veckor. dock har malaysia airlines ställt in resorna från sthlm så flygbolaget jobbar nu med att försöka hitta en annan väg från europa så får hålla tummarna. Citera
rickard598 Postat 28 augusti 2009 Postat 28 augusti 2009 Varför har dom gjort detta? har dom ställt in alla rutter? Citera
milk Postat 28 augusti 2009 Postat 28 augusti 2009 Ja malaysia airlines ser ingen anledning att flyga med halvfulla plan så de har ställt in flygningarna från arlanda och säkert resternade flygplatser. däremot jobbr flygbolagen med att hitta en annan port från antingen london eller amsterdam och fick mail från dem igår att det såg ut att ordna sig, de flesta har kunnat flyga från andra platser så man håller ju tummarna, annars blir det thailand :-) Citera
Laggeman Postat 28 augusti 2009 Postat 28 augusti 2009 Flyg mellan Thailand o h Malaysia kostar inte många hundra så det bör du komma undan med billigt ändå. Citera
milk Postat 29 augusti 2009 Postat 29 augusti 2009 går oftast bara små flyg från kuala lumpur till langkawi så det blir ännu ett stopp emellan. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.