maltemus Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 Finns det ngn butik i jönköping som har saltvatten? Vill minnas att Torpa Zoo haft, men la nog ner? Citera
Whistler Postat 30 juli 2009 Postat 30 juli 2009 Jag köpte mina startgrejer på Djurmagasinet, borta vid bilprovningen.Utbudet var inget att hurra över, men han sade att han kan ta hem det mesta på marknaden om man orkar vänta en vecka på leverans. Citera
Laggeman Postat 30 juli 2009 Postat 30 juli 2009 Intressant fråga, jag ska själv till Huskvarna på måndag-tisdag, hade varit kul ifall det fanns något av intresse där. I registret över svenska butiker finns ingen angiven i Jönköping iaf. Citera
Whistler Postat 24 augusti 2009 Postat 24 augusti 2009 Utbudet på Djurmagasinet är ju helt klart begränsat, och om man som jag inte är fullt påläst så blir det ju inte direkt lättare att be dem ta hem något. Priserna känns dessutom orimliga, en clown på tre cm kostar 170kr och en putsarräka 225kr.Vilka på forumet är från Jönköping? Det vore trevligt att få kontakt med de som har etablerade kar så man kan utbyta erfarenheter och tipsa/hjälpa varandra med begagnatköp etc. Citera
Laggeman Postat 24 augusti 2009 Postat 24 augusti 2009 Det var ju bra priser kan jag tycka iaf. Hade de saltkar igång i butiken? Citera
Whistler Postat 24 augusti 2009 Postat 24 augusti 2009 Ja, de har två kuber på ca 200 liter styck som går med levandesten och clowner.Är det verkligen så dyra fiskar och djur på dagens marknad? Deras små koraller går på 5-600kr. Citera
Richard Postat 24 augusti 2009 Postat 24 augusti 2009 Jag är från Jönköping Man kan lugnt säga att priserna varierar mycket i Sverige. Citera
Whistler Postat 1 september 2009 Postat 1 september 2009 Jag skapade en grupp här på SG där vi kan samla oss från Jönköping!Alltid kul att knyta lite kontakter, även om jag antar att ni som är etablerade saltvattensakvarister i stan redan känner varandra. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/group.php?groupid=5 Citera
aerie Postat 1 september 2009 Postat 1 september 2009 Jag var inne på Djurmagasinet nu i somras och snackade med honom, de skulle tydligen dra igång en större satsning inom det närmsta...en akvarieställning på runt 10kar eller så om jag minns rätt. Citera
maltemus Postat 7 september 2009 Författare Postat 7 september 2009 Även Djurmagasinet här i Vetlanda som har samma ägare pratade om att de skulle dra igång med salt. Tyvärr sköter de väl inte alltid sina sötvattenskar speciellt bra. Trots dock det beror mest på att ägaren (gubben) som är intresserad är i Jönköping och hans fru i Vetlanda (Som påstår att allt fungera..) Citera
longman Postat 28 februari 2010 Postat 28 februari 2010 HejJag har sedan någon månad startat upp ett RSM 130 och är ganska novis inom salt, har tidigare ett 650 liters Rena kar med Malawi men har fått upp ögonen för salt och vill prova. Finns det någon i Jönk. regionen som vill sälja lite eller kanske träffas så hör av er.//Stefan Citera
longman Postat 9 mars 2010 Postat 9 mars 2010 Stig i Gemla.....är det en privat som säljer eller en handlare?Tacksam för info//Stefan Citera
Johan W Postat 9 mars 2010 Postat 9 mars 2010 Stig i Gemla.....är det en privat som säljer eller en handlare?Tacksam för info//StefanStigigemla är hans forumnamn här på svg, hans firma heter Ocean Akvarium och han har en hemsida http://www.oceanakvarium.se/ Citera
kromos Postat 9 mars 2010 Postat 9 mars 2010 Jag brukar ta nån resa i månaden till Ciklidhuset och Herkules i Gbg... Åker ju från jkpg så det går ju samåka ifall fler vill åka och inhandla lite kul grejer. Djurmagasinet i Jönköping är väl inget att hurra för i saltväg som sagt 2 kar igång ett med levande sten och ett med sten och 3st clowner i (var nere idag) och det är allt, att de ska dra igång med salt har de pratat om så många år nu så det blir nog inte mycket med det. Pratade förresten med Göran på ciklidhuset som sa att djurmagasinet har varit på honom att han skulle bli leveranör till dem =P Citera
Richard Postat 9 mars 2010 Postat 9 mars 2010 Vi är några till som reser ganska frekvent till olika butiker, själv har jag inte varit på Amazon i Karlstad ännu men tänkte ta en sväng i veckan, om det är någon mer som vill haka på så skicka ett PM Citera
longman Postat 10 mars 2010 Postat 10 mars 2010 HejJätte bra ide med en eller flera resor, dessvärre är det kört denna veckan för sambon skall på sparesa och nästa vecka har jag jour på brandkåren men hemst gärna efter den 23/3 då jag gått av jouren, ju fler dess bättre samt billigare.//Stefan Citera
longman Postat 10 mars 2010 Postat 10 mars 2010 Tack för ditt svar Johan, verkar som det finns en hel del där ocj vore helt klart intressant med ett besök där med.//Stefan Citera
longman Postat 28 mars 2010 Postat 28 mars 2010 Jag fick äntligen tummen ur och åkte till Göteborg till Herkules zoo, mycket nöjd med det besöket men hann tyvär inte med ciklidhuset denna gång. Vore kul om vi kunde åka ner ett litet gäng inom snar framtid.//Stefan Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.