salta wille Postat 2 januari 2010 Författare Postat 2 januari 2010 Nu har glasrosen vandrat iväg 5cm sen igårkväll!Den tycks leta efter nåt, men vad?Jag frågar igen. Är det någon som tagit i en glasros med bara fingrarna?
Laggeman Postat 2 januari 2010 Postat 2 januari 2010 Ja, men det känns inte något speciellt, det lilla du hinner ta i den, den drar ihop sig rätt så fort.
salta wille Postat 2 januari 2010 Författare Postat 2 januari 2010 Testar kanske nån dag!Men vad kan detta vara för ett djur?Ser ut som en mask, men visar sig aldrig helt öppet.
Vandal Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 http://se.reeflex.net/tiere/1643_Phascolosoma_cf.%20nigrescens%20.htmBrukar sitta inborrade i stenen... harmlös filtrerare/detritusätare/algätare
salta wille Postat 3 januari 2010 Författare Postat 3 januari 2010 Tack för den infon. Ett nyttodjur m.a.o.
salta wille Postat 17 februari 2010 Författare Postat 17 februari 2010 Vad kan detta vara för sorts boll? Först så var det bara en liten boll (den vänstra) sen kom en till. Den vänstra är ungefär 1cm i diameter.Nåt svampaktigt?
salta wille Postat 13 april 2010 Författare Postat 13 april 2010 Det var länge sedan jag skrev här och måste ju berätta lite vad som händer i mitt nanokar.Mina fina glasrosor finns inte mer! De försvann efter tre dagar efter att jag satt in en pepparmintsräka. Den stora glasrosen som var 3x större än pepparmintsräkan var uppäten på ett dygn! Fantastiskt, men det är väl mest bara vatten i rosorna?Fjädercaulerpan växer bra och jag får skatta varannan vecka. Om nån är intresserad så har jag som jag kan avvara lite då och då.Min vita ormsjöstjärna har jag ju bara sett 2 ggr och det var nu jättelänge sedan. Undrar var den håller hus o jag kikar efter den ibland med ficklampa på nätterna. Men idag så såg jag en "baby" av den. Den är bara 1 cm rätt över, och försvann in i ett litet krypin i en LS. Hur förökar dom sig? Kul att nano karet funkar med alla sina konstiga invånare.
Rekommenderade inlägg