droopy Postat 19 juli 2009 Postat 19 juli 2009 som rubriken säger, så vill jag skaffa ett men jag vet inte vad jag ska ha och om det finns kompletta system. den enda jag har som krav är igentligen att det inte får vara mer än 200L och att det ska vara anpassat för några clowner,någon som har nå tips, ja kanäven tänka mig att skaffa ett beggat system,//tackar Citera
Loay Postat 19 juli 2009 Postat 19 juli 2009 RedSeaMax, som jag själv har och trivs bra med, då jag är nybörjare är... Är helt kompletta med allt inbyggt.... Finns i 130L och 250L! Själv har jag ett av varje, du kan kolla på bilder på mina kar här https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=29356 Finns förstås en massa andra kar också, men detta är ett tips iaf... lycka tillMVH //Loay Citera
droopy Postat 19 juli 2009 Författare Postat 19 juli 2009 mycket snygt, minimalistiskt inte en massa som växer överaltvart köppte du dom akvarierna? Citera
Ted-m Postat 20 juli 2009 Postat 20 juli 2009 Jag har ett RSM130 som jag köpte på Brommazoo för 4995 tror jag det var sen finns det ju ett startkitt med prover osv för 800-900.Men kolla annonserna här på forumet var för mig det fanns ett RSM för billig peng. Citera
nike83 Postat 20 juli 2009 Postat 20 juli 2009 om du inte redan har gjort det, så är det ett hett tips att köpa en bra bok och läsa på den ordentligt! o sen följa andra trådar så gott det går! det är lite förvirrade i början (för mig iaf)http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=190 Citera
Jman Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Har själv införskaffat ett Red sea max 250 i fredags. För nybörjare är det perfekt då all teknik ingår. Lite saker jag dock märkt som kan vara bra att framföra är att där är inga justerbara fötter på bänken, så kan vara lite jobbigt att få i våg.Haft värme problem men var ena cirkpumpen som är defekt (reklamation)Oljudet kan vara irriterande ifrån fläktar o pumpar o vibrations resonans men är en inslitnings period och mitt har blivit tystar för var dag.Skummaren e känslig med luft skruven men man lär sig nog.lite dåligt med instruktioner på optimal inställning av skummaren. Citera
nike83 Postat 30 juli 2009 Postat 30 juli 2009 Har själv införskaffat ett Red sea max 250 i fredags. För nybörjare är det perfekt då all teknik ingår. Lite saker jag dock märkt som kan vara bra att framföra är att där är inga justerbara fötter på bänken, så kan vara lite jobbigt att få i våg.Haft värme problem men var ena cirkpumpen som är defekt (reklamation)Oljudet kan vara irriterande ifrån fläktar o pumpar o vibrations resonans men är en inslitnings period och mitt har blivit tystar för var dag.Skummaren e känslig med luft skruven men man lär sig nog.lite dåligt med instruktioner på optimal inställning av skummaren.vad jag har uppfattat så är du inte ensam om att ha fått defekt teknik med i ditt RSM.... skummaren blir lättare att ställa in när du har belastning (i form av skit,smuts etc), antar att du inte har någon belastning nu, så den är onödig att du försöker ställa in! Citera
Yodelking Postat 6 augusti 2009 Postat 6 augusti 2009 Oljudet kan vara irriterande ifrån fläktar o pumpar o vibrations resonans men är en inslitnings period och mitt har blivit tystar för var dag.Är det så att det blir tystare när det gått ett tag, eller är det bara att man vänjer sig vid oljudet? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.