Gå till innehåll

Jag vill skaffa mig ett saltakvarium


droopy

Rekommenderade inlägg

som rubriken säger, så vill jag skaffa ett men jag vet inte vad jag ska ha och om det finns kompletta system. den enda jag har som krav är igentligen att det inte får vara mer än 200L

och att det ska vara anpassat för några clowner,

någon som har nå tips, ja kanäven tänka mig att skaffa ett beggat system,

//tackar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

RedSeaMax, som jag själv har och trivs bra med, då jag är nybörjare är... Är helt kompletta med allt inbyggt.... Finns i 130L och 250L! Själv har jag ett av varje, du kan kolla på bilder på mina kar här https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=29356 Finns förstås en massa andra kar också, men detta är ett tips iaf... lycka till

MVH //Loay

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har själv införskaffat ett Red sea max 250 i fredags. För nybörjare är det perfekt då all teknik ingår. Lite saker jag dock märkt som kan vara bra att framföra är att där är inga justerbara fötter på bänken, så kan vara lite jobbigt att få i våg.

Haft värme problem men var ena cirkpumpen som är defekt (reklamation)

Oljudet kan vara irriterande ifrån fläktar o pumpar o vibrations resonans men är en inslitnings period och mitt har blivit tystar för var dag.

Skummaren e känslig med luft skruven men man lär sig nog.

lite dåligt med instruktioner på optimal inställning av skummaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv införskaffat ett Red sea max 250 i fredags. För nybörjare är det perfekt då all teknik ingår. Lite saker jag dock märkt som kan vara bra att framföra är att där är inga justerbara fötter på bänken, så kan vara lite jobbigt att få i våg.

Haft värme problem men var ena cirkpumpen som är defekt (reklamation)

Oljudet kan vara irriterande ifrån fläktar o pumpar o vibrations resonans men är en inslitnings period och mitt har blivit tystar för var dag.

Skummaren e känslig med luft skruven men man lär sig nog.

lite dåligt med instruktioner på optimal inställning av skummaren.

vad jag har uppfattat så är du inte ensam om att ha fått defekt teknik med i ditt RSM....

skummaren blir lättare att ställa in när du har belastning (i form av skit,smuts etc), antar att du inte har någon belastning nu, så den är onödig att du försöker ställa in!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...