Ugglan_ Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 Här med inleder jag en foto tävling här på Saltvattensguiden, det är simpla regler:-Max 3 bilder per andvändare--Bilderna ska vara tagna av dig själv.-Valfritt akvarium, behöver inte vara ditt eget.-En motevering till varför du tog just den bildenOch i 1a Pris har vi då En st Dubbel Triss.Jag infinner mig som enväldig dommare och avgör den 30e Novemberen Tisdag.Lägger upp lite bilder för att få igång lite kreativt tänkande.jag är inte med i tävlingen eftersom jag skall avgöra den.//MVH/ Marcus
joney Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 bra initiativ synd att man e så keff på att fotta bara
acuario Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 Jag kaster mig in i denna tävling. Dessa kort är tagna i ett par saltpolares kar av mig personligen. jag tycker att dessa 3 bilder är mycket bra men jag har svårt för att få ner bilderna till max 50Kb och få dem såbra som jag vill men hoppas att ni gillar dem likamycket som jag.
Ugglan_ Postat 2 november 2004 Författare Postat 2 november 2004 Vad är det för något på sista bilden?. En naken snigel... den äter dock vissa koraller...
Ugglan_ Postat 2 november 2004 Författare Postat 2 november 2004 Jag kaster mig in i denna tävling. Dessa kort är tagna i ett par saltpolares kar av mig personligen. jag tycker att dessa 3 bilder är mycket bra men jag har svårt för att få ner bilderna till max 50Kb och få dem så bra som jag vill men hoppas att ni gillar dem lika bra som jag. Bästa bilden än så länge.. det är ett par dagar kvar men helt klart bäst hitils..
Ugglan_ Postat 2 november 2004 Författare Postat 2 november 2004 bra initiativ synd att man e så keff på att fotta bara Låna en kamera och gå ut och fota med dig.....
acuario Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 Ett tropisk sjötunga. Han heter Fransson och husse heter Thore. En görfräck gynnare. Bilden är ett riktigt lyckokast en på tusen. han ligger för det mesta nergrävd i sanden som de flesta plattfiskar men just när jag var och plåtade karet så fick han ett ryck och börja simma. Jag bara vred kameran och tryckte av och bara ett par sekunder senare så grävde han ner sig igen. Att bilden blev så bra är som sagt en jäkla röta. En annorlunda fisk är det.
Dykaren Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 Skoj initiativ!Motiveringen.... tja... kändes som ett kodak-moment. Man såg bara huvudet som stack upp... Den Sarcophyton var Salariasens klara favoritplats. Han brukade ligga där och titta på när jag lagade mat.Och en schysst skivanemon...
Guest NoName Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 Ugglan! Kan inte du ta ut finalisterna när det blir daxså kan vi ha en omröstning??
joney Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 ähh vaf*n jag hänger väl på iafmotivering.. hade tråkigt efter jobbet och var tvungen att ta lite kort
christian Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 Drakfisken var min allra första saltfisk. Sörjer den än...Knapparnaär min allra första korall. Är fortfarande med mig och den finns nu förhopnningsvis i över 10 andra kar.
thomas5547 Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Mina bästa bilder.. ha ha Får man skylla på dålig kamera?
wrang Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Fyller på med lite bilder från Rödahavet som jag tagit med en Sea & Sea kameraBild 1. Bordskorall - grymt mäktig då man låg där på sidan av denna mastodont korall. Undra hur många år den är igentligen. Utan att överdriva så tror jag att den var ca 2,5m i diameterBild 2.Kristitörnekrona (Tagghulling) - Rolig utstyrsel, synd att det ej verkar finnas någon naturligt rovdjur som kan hålla den i shackt, är ett utav de djur som hotar korallreven..Bild 3. Ett stim med SergantMajorer - Underbar fisk med sina olika färger på kroppen allt från gul, rött, grönt, blåttFärgspectras alla fyra färger!
stigigemla Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Super bilder, man blir verkligen dyksugen.Men tävlingsreglerna? Valfritt akvarium. Har du inte tolkat det litet väl i största laget? Intressant att se vad domaren säger.Jag har själv inte dykt sedan jag var på Fillipinerna för tre år sedan så det härökar verkligen abstinensen.
wrang Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Oppz detta missade jag men såg det nu. Tanken är väll ändå att få finaste bilder från saltvattensintresset. Stämmer det ej det jag skickat upp så får väl jag bli diskad/kickad
zippo Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 jupp om kortet är taget i havet heller akvariet är mindre intressant tycker iaf jag ,men hade det inte varit trevligt med en omröstning bland medlemmarna för att få fram en vinnare ?annars kanske du wrang kan anordna nästa tävlinghursomhelst mycket fina bilder blir det "synd att man är en kratta med kameran"
Xavante Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Sött med hjärtan va?Salarias fasciatusMvh Thomas
Ugglan_ Postat 3 november 2004 Författare Postat 3 november 2004 Ugglan! Kan inte du ta ut finalisterna när det blir daxså kan vi ha en omröstning?? Det tycker jag låter som en mer vettig Idé så säger vi jag tar ut finalisterna och så får alla rösta, hur många dagar tycker du vi ska ha röstandet öppet?
jimmy Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 tycker man kan ha rötningen i 3dagar så hinner nog dom flesta med att rösta finns ju en färdig funktion på forumet som man kan använda
Guest NoName Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 3 dagar? Då hinner dom ju inte ens bli svettiga Nej det vet jag faktiskt inte...
Ugglan_ Postat 3 november 2004 Författare Postat 3 november 2004 Super bilder, man blir verkligen dyksugen.Men tävlingsreglerna? Valfritt akvarium. Har du inte tolkat det litet väl i största laget? Intressant att se vad domaren säger.Jag har själv inte dykt sedan jag var på Fillipinerna för tre år sedan så det härökar verkligen abstinensen. Vad jag ville säga med de orden var att det inte behövde vara ditt egna kar. havet går bra det rätt öppen tävling men dock begränsa till tre bilder per medlem.
Ugglan_ Postat 3 november 2004 Författare Postat 3 november 2004 humm okej ska fundera på det så kommer jag med en uppdatering sen men att det fanns en funktion på forumet om röstning visste jag inte, nån som har lust att förklara??Följande gäller iaf framöver lite ändringar.-Valfritt akvarium= behöver inte vara din egna burk. allså allt innom saltvattens hobbyn/intresset är godkännt.- jag tar ut finalister så får alla medlemmar rösta här. jag står för vinsten
Guest NoName Postat 3 november 2004 Postat 3 november 2004 Vem som helst kan skapa en omröstning, längst upp till höger finns det en knapp
Ugglan_ Postat 4 november 2004 Författare Postat 4 november 2004 Då fixar vi det när det börjar dra ihop sig ....
Rekommenderade inlägg