Gå till innehåll

Akvarium i smal hall?


maltemus

Rekommenderade inlägg

Tänkte be er om lite råd.

Jag har idag mitt nanokar i en hall i huset, hallen är ganska smal. Hur som helst, större kar ska skaffas och min fru har inställningen "köp så stort du vill bara det står i hallen".

Hallen ser ut ungefär så här:

25cm vägg, dörrhål, 44 vägg.

Nu har jag hittat ett kar som är 50cm brett, vilket betyder att det skulle sticka ut 6cm. (120 långt)

Tror ni karet fortfarande kommer till sin fulla rätt att betrakta på denna lite tajta yta? Eller bör jag försöka hitta ett kar med mindre djup.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Jag har ett utav mina akvarium i min smala hall, och jag måste att det inte känns som man uppskattar det till fullo. Pga att när man ställer sig framför och tittar in i det så kommer man alldeles för nära. Men det är bara vad jag tycker min hall är c:a 150cm bred akvariet är 48cm djupt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min första tanke är inte storleken på akvariet utan att det är i hallen. Blir det inte mycket stress för fiskarna när man går förbi flera gånger om dagen.

Kan du bära in de saker du vill i bostaden utan att akvariet är ivägen? Får du ut en byrå eller någon annan stor pryl med det nya akvariet? Kan du gå med en kasse i varje hand utan att det blir trångt? Isåfall, varför inte.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min första tanke är förstås vem är det som bestämmer?????????

Min andra tanke är självklar, när och var ska man sitta och titta på burken?

Jag skulle bara köpa en tank i den storlek du vill och placera den på en bra plats i vardagsrummet och sen får "lilla frugan" anpassa sig!!!!!!!!!!! Visst det kanske inte blir sex på ett tag, men hon kommer att lugna ner sig och se att det var inte så dumt att ha en fin balja i vardagsrummet!!! -Tummen upp

Mvh Per...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...