Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat
:) Hej jag undrar om det finns någon slags akvarie maskin som endast mäter alla värden ?? eller om det finns nåt liknande, men en som helst mäter så många värden som möjligt.
Postat

Vad bråttom du har, folk svarar ju när de har tid eller om de vet.

Värden mäts kemiskt. Elektroniska apparater som mäter kemiska värden är mycket dyra, och i många fall helt opraktiskt komplicerade jämfört med kemiska mätmetoder. De måste också ofta kalibreras, vilket är mer jobb än att bara mäta direkt.

Postat (ändrat)

Tack för svaret Mattias. varför jag skrev "ingen som vet " var inte bara för att jag hade bråttom utan även för att hålla frågan uppdaterad.

Ändrat av bläckis
glömde att skriva till en sak
Postat

Jag har sett en lösning som används i forskningssammanhang. Den kostade bara ca 10000euro, och då ingick inte alla "avkännare". De köptes som tillval och gick väll lös på endel de med om jag inte minns fel.

Tycker du kan finansiera lite studier eller köpa en bil istället =-)

Postat
ingen som vet???

Hej! Det underlättar om du skriver ett vettigt ämne och inte "en fråga", utan specificera vad du undrar i ämnet, så kan de som vet lättare hitta.

Sen håller jag med om att bläckfiskar är häftiga... Vet du om att vetenskapen säger att de har 6 armar och 2 ben? :)

http://mj.barczyk.se/blog/3741/hepp-nu-har-blackfiskar-fatt-ben-vetenskap

Jag läste det för ett år sedan, och tyckte jag skulle berätta det för dig som verkar gilla dem... :)

/Peter

Postat
Hej! Det underlättar om du skriver ett vettigt ämne och inte "en fråga", utan specificera vad du undrar i ämnet, så kan de som vet lättare hitta.

Sen håller jag med om att bläckfiskar är häftiga... Vet du om att vetenskapen säger att de har 6 armar och 2 ben? :)

http://mj.barczyk.se/blog/3741/hepp-nu-har-blackfiskar-fatt-ben-vetenskap

Jag läste det för ett år sedan, och tyckte jag skulle berätta det för dig som verkar gilla dem... :)

/Peter

Jag får väl tänka på det till nästa gång... men nu är det som det är.

tack för den infon om bläckfisken.Fast jag orkar inte ändra mitt citat :P

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...