Gå till innehåll

skyddar sin håla med en sten, vad är det för nått?


Coralkiller

Rekommenderade inlägg

Passa med ficklampa då och då under natten så får du nog se vem som bor där.

Du kan ju flytta bort stenen 5 cm så lär du få se vem som hämtar in den.

jag försökte flytta stenen men det var nått som höll den hårt! så jag ville inte bända o slita förmycket. men det blir nog o sitta med lampa inatt som du sa =) mvh Ck

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du möjlighet att sätta någon typ av videokamera riktat mot hålan? Alternativt en digitalkamera med möjlighet till intervallfotografering (t.ex. 1 bild per ett visst antal minuter) i så fall kanske du kan få reda på vad som bor i hålan utan att du behöver sitta och vänta framför akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du möjlighet att sätta någon typ av videokamera riktat mot hålan? Alternativt en digitalkamera med möjlighet till intervallfotografering (t.ex. 1 bild per ett visst antal minuter) i så fall kanske du kan få reda på vad som bor i hålan utan att du behöver sitta och vänta framför akvariet.

tyvärr har jag bara en billig skitkamera utan roliga funktioner så jag får vänta på fällan jag har beställt. mvh Ck

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en mantis som fullkommligt holkade ur en sten. Sedan bommade den igen endel hål med små sten. Kanske är en mantis?

Mantisar har helt klart ett oförtjänt rykte, ungefär som vargen.

Ok då kanske frågan är om man ska ha kvar den eller göra sig av med den om det skulle vara en mantis?

vi får se om den går i fällan som jag får nästa vecka. mvh Ck

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...