Guest FIBSTER Postat 11 november 2004 Postat 11 november 2004 Vad ska man välja för fiskar som nybörjare?Clowner och fefiskar hur funkar dessa ihop?Är även sugen på pincettfiskar,kan dessa funka tillsammans?Eller vad rekomenderas? Citera
jimmy Postat 11 november 2004 Postat 11 november 2004 clowner funkar väll hyfsat som nybörjar fiskar fefiskar vet jag inte vad det är ?Pincett är inte direkt någon nybörja fisk kan vara svåra att få ta död föda å då är det viktigt att ha bra inkört akvarium med mycket små djur.Annan nybörja fisk är väll chromis finns några olika varianter damseller är tåliga med lite bitska Citera
Guest FIBSTER Postat 11 november 2004 Postat 11 november 2004 Med fefisk menar jag gramma loreto,den kallades fefisk i en gammal akvariebok som jag har.Och putsare (labroides dimidiatus)bör man ha ett par stycken eller?Vad ska man välja för fiskar som nybörjare?Clowner och fefiskar hur funkar dessa ihop?Är även sugen på pincettfiskar,kan dessa funka tillsammans?Eller vad rekomenderas? Citera
zippo Postat 11 november 2004 Postat 11 november 2004 här finns lite läsvärti ämnethttp://faq.thekrib.com/sbegin.html Citera
aerie Postat 11 november 2004 Postat 11 november 2004 Försök få tag på ett par odlade clowner,de är tacksamma nybörjarfiskar. Citera
vahagn Postat 11 november 2004 Postat 11 november 2004 En fråga apropå FIBSTERs undran: putsarfiskar funkar väl på större fiskarter, eller hur? (med större menar jag större än putsarfiskarna själva) Ska man ha "putsare" med mindre fiskar som t.ex. vanliga clowner etc. så är det väl bättre att välja putsarräkor.Eller har jag fel? Citera
Dimorb Postat 11 november 2004 Postat 11 november 2004 Bra nybörjar fiskar:Olika Clowner - helst odladeTåliga kirurger- Zebrazoma släktetSmåfiskar - Exempelvis Gramma loretto, Citera
aerie Postat 11 november 2004 Postat 11 november 2004 Sen så är väl de vanliga putsarfiskarna ganska stressande för fiskar om de inte har väldigt många att putsa... Citera
jimmy Postat 11 november 2004 Postat 11 november 2004 putsar fiskar är väll inte att rekomendera om man inte har flera stora fiskar typ kiruger risk att dom stressa ihjäl fiskarna annars Citera
Guest Silver Postat 11 november 2004 Postat 11 november 2004 Jag slängde i 1 clawn efter 2 veckor sen så köpte jag en clawn till och 5 sniglar efter 3 dagar.Funkar bra och jag kör med vanligt kran vatten. Citera
petrol Postat 11 november 2004 Postat 11 november 2004 Jag slängde i 1 clawn efter 2 veckor sen så köpte jag en clawn till och 5 sniglar efter 3 dagar.Funkar bra och jag kör med vanligt kran vatten. 2 veckor efter att vattenvärdena var ok eller 2 veckor efter uppstart?? Tänk på att ditt råd kan vara förödande för en nybörjare. Citera
jimmy Postat 11 november 2004 Postat 11 november 2004 bra sagt petrol ibland tycker man att en del kan hålla inne med sin info Citera
Guest Silver Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 2 veckor efter en månad så klart när grönalgern försvann MR PERFECT Citera
GÖRAN Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Tror nog inte att han vill vara MR PERFECT. Vill nog bara säga att vi måste vara lite mer beskrivande och sakliga så att det inte missuppfattas av någon som är lite osäker på hur de skall gå till väga, .Vi skall vara glada men ändå kunna påpeka för varandra om vi är lite slarviga med våra inlägg. Eller? Citera
Guest Silver Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Hej Jag tror att några är sura på mig för ett mycket fult uttryck jag gav i en av mina inlägg bara.Jag har sakt att jag vill gå vidare men vill man vara grinig så va det. Citera
GÖRAN Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Trode att det där var utagerat nu. Huvudsaken är ju att det är sakligt och allmänt trevligt Citera
aerie Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 2 veckor efter en månad så klart när grönalgern försvann MR PERFECT Var väl att ta i att skriva ett "så klart" i det,fattar inte din tidsreferens överhuvudtaget,vad menar du? 1½ månad efter du startade så försvann din grönalger? Citera
Guest FIBSTER Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Tackar mjukost för länken!Kanonbra info!!!!!här finns lite läsvärti ämnethttp://faq.thekrib.com/sbegin.html Citera
zippo Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Tackar mjukost för länken!Kanonbra info!!!!! här finns lite läsvärti ämnethttp://faq.thekrib.com/sbegin.html nema problema .finns massor med info i denna branch ,jag har aldrig läst så mycket som när jagbörjade med saltvatten Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.