Gå till innehåll

Adamantis RSM 130


Adamantis

Rekommenderade inlägg

  • Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Fina bilder William!

Renst spontant skulle jag gissa att din kejsare är en Centropyge fisheri.

Ska fota Zoanthusen snart med. Frågade Stig, tydligen en Centropyge flavicauda.

Riktigt snyggt kar! En av de stora förebilderna för mitt eget RSM!

Din tubastrea är verkligen skitsnygg. ;)

Mvh/ Oscar

Tackar! Kul att man kan inspirera, men det är långt ifrån färdigt. Har ju nästan precis börjat med stenkoraller på riktigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

VA!! Ska jag behöva vänta så länge då öppnar jag den stora Plonkan William var så säker på det:skrattar:jag får se vad jag kan fixa;)för den måste bara tillhöra mig....

De växer fort och är lätta att sköta. Kostar en del dock, men därför ska vi ju börja byta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi får forska lite i det där med koraller på posten. Med Odysseus list ska det nog gå.. Du får fixa lite coola färger om du inte redan har :)

Jo då det ska gå har skickat och fått styckvis förr och dom har överlevt.

Har några stycken men fler blir det :D

litet urval tyvär lite dåliga bilder och kanske lite missvisande endel men ganska nära verkligheten. Har bättre kamera nu men har inte hunnit med att lägga in bilderna.

post-2725-14468919321162_thumb.jpg

post-2725-14468919321375_thumb.jpg

post-2725-14468919321584_thumb.jpg

post-2725-1446891932184_thumb.jpg

post-2725-14468919322045_thumb.jpg

Vet ej riktigt varför vissa e silver vita men jag hoppas dom fortsätter så.

Btw jäklit snygg superman e själv ute efter en riktigt blå röd sådan

/Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo då det ska gå har skickat och fått styckvis förr och dom har överlevt.

Har några stycken men fler blir det :D

litet urval tyvär lite dåliga bilder och kanske lite missvisande endel men ganska nära verkligheten. Har bättre kamera nu men har inte hunnit med att lägga in bilderna.

[ATTACH]43588[/ATTACH]

[ATTACH]43589[/ATTACH]

[ATTACH]43590[/ATTACH]

[ATTACH]43591[/ATTACH]

[ATTACH]43592[/ATTACH]

Vet ej riktigt varför vissa e silver vita men jag hoppas dom fortsätter så.

Btw jäklit snygg superman e själv ute efter en riktigt blå röd sådan

/Andreas

Gillar den översta skarpt. Hade inte gjort ont att ha sånna i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Har kört balling med doserpump seden förra inlägget, ytterst bekvämt.

Värden är bra. Nitrat börjar sjunka med vodkametoden.

Ganska kassa färger fortfarande. Hystriaxen är brun/röd, pälskorallen har tjock grå päls och inte så grön, acropora tricolouren är en ducolour med brun grund och gröna polyper och min superman är inte så blå längre. Fis.

Orsak? Näringsvärden, antingen befintliga eller ser jag fortfarande effekten av tidigare höjning. Kan vara omställningen med den tredubblade belysningen.

Fungian var på väg att dö, så han åkte ner i sumpens svalare belysning och är nästan helt återställd. Stjärnpolyperna har inte varit ute på ett par dagar, så en sten åkte ner i sumpen på prov.

Bryopsisen stör fortfarande kolossalt. Låter den växa på några mindre stenar, men den sprider sig fortfarande. Nu också farligt nära SPSerna. Ger det lite tid till, sen blir det Mg överdosering deluxe för att få slut på dem.

Såg att en 300 kr riccordea hade blåst bort. Suck..

Besökte Zoogiganten idag för att muntra upp akvaristikintresset lite och kom hem med en mantisräka och en sju kilo LS. Blev nästan för mycket sten, då sumpen är fullpackad nu.

VxnDLzw_Zhs

Återkommer med bilder snart.

Ändrat av Laggeman
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill att någon moderator tar bort denna upplysningsruta. När man klickar två ggr på filmen kommer man till följande adress:

Här kan man se all information om vem som laddat upp filmen. Jag har kollat igenom lite trådar med filmer från youtube, och det är ingen som hänvisar till vem som filmat. Det är lite grejen med youtube. Personen som laddar upp sin film accepterar i ett avtal att han/hon godkänner att filmen sprids fritt, även på SVG.

Det behövs inga förtydliganden när man länkar till youtube-klipp, något var människa med datorkörkort borde veta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ne film gäller samma som för bild det är fotagrafen eller i större filmer producenten/filmbolaget som äger filmen, men vem som gjort den kan ju vara många men i våra fall är det ju filmaren oftast som gjort allt jobb.

Sorry för offtopic

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite OT till då. Ägande/nyttjanderätt kan fotografen aldrig avsäga sig den är grundläggande och gäller starkare än kontrakt ås du har alltid rätt till dina bilder/alster.

on topic. Ser duktigt snyggt ut. Vad är din erfarenhet utav fox facen nu? Ligger i funderingen på en större algätare och lutar ju åt en fox face eller flavescens.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är det jag menar, att så länge den ligger på youtube så är den lika mycket min som Dans. Han kan ju som sagt ta bort den och skulle jag då lägga upp hans film, förutsatt att jag kopierat den, hade det kanske varit dags för moderatorer att lägga sig i.

Jag har bifogat en länk, end of discussion.

Foxfisen var ett mycket bra inköp och nog det enskilda djur jag uppskattar mest i akvariet. Uppvisar personlighet och intresse för omgivningen. Den äter som en häst. Jag kan ösa i ändlöst mycket spirulinaflingor. Inga problem med andra fiskar, lugn och fin. Den var lite skygg och blyg i början, men nu reagerar han mest på främlingar utanför akvariet.

De kan bli ganska stora, för stora för ett RSM, så tyvärr kommer han få säljas längre fram om jag inte uppgraderar.

Jag testade med en gul kirurg för några månader sedan, men den.. ja, försvann. Så en sån rekommenderar jag inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter ju rätt bra med en fox face då. Läste att vissa individer får för sig att äta kulalger med så kan man alltid hoppas. Äter som en häst är bara bra, har en hel del grönt som en sjöhare kämpar med just nu men är nog knappt jämnvikt och den har lite svårt att komma åt på en del ställen. Sitter redan på nori och red seeweed, något mer tillskott som du skulle rekommendera?

EDIT: Du har inte haft några problem med fentaggarna?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...