Gå till innehåll

Sandproblem!


Lukaa

Rekommenderade inlägg

Hej, Jag har precis startat mitt första 58liters Clownhotell och jag har lite bekymmer med sanden, Köpte 0.5-1.7 levande sand men när ja hällde i vattnet efter ja lagt i sanden blev allt en enda stor röra!

Vattnet vart jättegrumligt och jag tror inte det har blivit mycket klarare på en 4-5h period.

Någon som kan hjälpa mig ska jag köra med pumpen på eller ska ja strunta i de för jag kör med doppvärme o pump o allt ba rörs omkring?

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte ovanligt, med så fin sand kommer det förmodligen ta ett par dagar, jag startade just igång mitt clownhotell åt flickvännen och det var exakt samma där, grumligt i nästan 2dagar. Jag körde med allt igång för det är partiklarna som lägger sig sedan om du inte har en pump riktad emot botten såklart?!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade samma "problem" med mitt Clownhotell. La i sanden försiktigt men det blev milkshake iaf. Det blev nog inte helt klart förän 2-3 dagar efteråt. Prövade även att koppla in ett stort ytterfilter med massa vadd i men det hjälpte föga. Bästa var bara att vänta tills det lagt sig.

Sanden som hamnade på stenen blåste jag bort med en pipett. Jag hade inte så mkt cirkulation och på vissa ställen kom inte pumpen åt att blåsa ner sanden.

Långa pipetter finns att köpa lite överallt och är grymma att ha till bla. blåsa ner sand och smuts från stenar och koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...