Adamantis Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 Coolt, det visste jag inte. Blev ju lite mer värt pengarna då.. Jag tar alltid upp min Instant Ocean mätare och ställer den på burken så avrinningen på hydrometern får rätt vattennivå, knackar bort luft och kollar resultatet och eventuella skiftningar under någon minut. Just detta märke verkar sämma med refraktometern i tråden där bilden kommer ifrån. Denna kalibrering har jag och J0nas upprepat med identiska resultat. Men jag kommer vara mer uppmärksam nu.. Tack! Citera
stette69 Postat 6 september 2010 Postat 6 september 2010 Hej,Jag har letat efter nybörjarböcker för att starta upp mitt fiskhotell, så jag hittade den här på nätet: The Complete Idiot's Guide to Saltwater Aquariums [With CDROM] Är den bra?/Stette69 Citera
stigigemla Postat 6 september 2010 Postat 6 september 2010 Nej. Du har en mycket bättre bok i Saltvattensakvariet av Daniel Knop.Jag började om med Reef secrets av Nielsen och Fossö. Den är också mycket bättre men nog inte riktigt lika bra som Saltvattensakvariet. Citera
Reuben Postat 13 oktober 2010 Postat 13 oktober 2010 man kanske bör ha en punkt om Levande Sten och varför det behövs? Är mer eller mindre ett måste i ett nytt akvarium. Citera
Roger.J Postat 2 november 2011 Postat 2 november 2011 Intressant läsning för mig som nybörjareKommer att följa denna tråd.MvhRoger Citera
Laggeman Postat 2 november 2011 Postat 2 november 2011 Senaste aktivitet var för drygt ett år sen, men det är bra att du uppmärksammar det som redan finns! Citera
ApeviaX Postat 6 december 2014 Postat 6 december 2014 Och nu lite över 3 år sedan, men ytterst intressant. Blir en Daniel Knop bok verkar det som Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.