HyperBamse Postat 9 november 2009 Postat 9 november 2009 (ändrat) Jag håller på med att kartlägga vart lite butiker ligger runt om i sverige, så man inte åker förbi någon när man är på genom resa i sverige.Länk till kartan. Glöm inte att spara som en favorit http://maps.google.se/maps/ms?hl=sv&gl=se&ptab=2&ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&msid=116287926024729433053.0004778dacf043dc71350Ber nu om lite hjälp att hitta butiker med mera som kan vara intressant för en saltvattens akvarist. Om man inte är från länet så vet man ju inte vilka som har saltvattensgrejer och så vidare...De jag provat att göra med är de som finns länkade här på saltvattensguiden, minus webshoparn...Kan du komma på någon som saknas?Activa ZoobutikRolles akvariecenter ABAkvarie-hobbyAkvarielagretAkvarie-leasing ABCarlén & co HBAkvarium RonnebyAkvarie-piratenAqua-line pipe systems ABAquawarehouseBioted marineBl Discus AkvariebutikBromma ZoomarknadCiklidhusetFiske & FiskarGlobefishHåkanstorps ZooImazo ABKalmar akvarieaffärKorallfisken ABNordhs zoologiskaOcean akvarium GemlaPWSSTriton AkvariumRoyal ZooZoo gigantenZooropa ABC-lifeMarinakvarietMajornas GlasmästeriAkvariemiljö sverige HBAkvarie SpeciallistenAkvarie InteriörRed Sea MaxTipsadeKorallrevetHerkules zooKristianstad ZoologiskaAmazonPoseidon akvariumDjurmagasinet, vetlanda Ändrat 9 november 2009 av HyperBamse Citera
freguz Postat 9 november 2009 Postat 9 november 2009 Korallrevet i SödertäljeWGS84:Lat N 59° 11′ 40″ Lon E 17° 37′ 10″Decimal:59.1946, 17.6196 Citera
kimett Postat 9 november 2009 Postat 9 november 2009 Finns en tråd om just butiker och positioner sedan tidigare specifikt då för Tomtom och liknande. Innehåller även en lista och positioner med lämpligt program är inte långt borta ;-) Citera
Yodelking Postat 9 november 2009 Postat 9 november 2009 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=30574 Citera
HyperBamse Postat 9 november 2009 Författare Postat 9 november 2009 Ja det verkar ju vara samma ide. Har det utvecklats något mer? Funkar detta system i iphone?Jag har bara gps i iphonen Citera
HyperBamse Postat 9 november 2009 Författare Postat 9 november 2009 Nu finns länken till kartan i det första inlägget Citera
Yodelking Postat 9 november 2009 Postat 9 november 2009 Ja det verkar ju vara samma ide. Har det utvecklats något mer? Funkar detta system i iphone?Jag har bara gps i iphonen Inte en aning om vilket format som Iphone vill ha. Kan den läsa semicolon separerade så kan man ju konvertera ut till den. Citera
kimett Postat 9 november 2009 Postat 9 november 2009 iPhone har även den tillgång till Tomtom nu mer Citera
HyperBamse Postat 9 november 2009 Författare Postat 9 november 2009 jo men eftersom jag har köpt en program vara för navigation, för 800kr så vill jag inte köpa tomtoms också Citera
Jonas Am Postat 9 november 2009 Postat 9 november 2009 Vilken gps har du? brukar inte vara några större problem att konvertera. Citera
HyperBamse Postat 10 november 2009 Författare Postat 10 november 2009 Jag kör med MobileNavigator Europe i Iphone Citera
Jonas Am Postat 10 november 2009 Postat 10 november 2009 Den programmvaran saknar just nu funktionen att lägga in POI, hur tänkte dom då? Citera
Laggeman Postat 10 november 2009 Postat 10 november 2009 Fiske & Fiskar i Malmö har inget saltvatten längre. Citera
Henric Postat 10 november 2009 Postat 10 november 2009 Imazo Zoo är endast för Zoo-butiker. Inte för oss. Jag vet heller inte vem dom levererar till. Men ryktena säger att de levererar saltvattengrejor till Norge.//Henric Citera
HyperBamse Postat 10 november 2009 Författare Postat 10 november 2009 Imazo levererar lite saltvatten till butiker och ringer man till dem så kan man få en rundtur på företaget, intressant... så här var det iallafall får något år sedan...POI finns i MobileNavigator EuropeRaderar fiske & fiskar Citera
Mattias Malmö Postat 10 november 2009 Postat 10 november 2009 Fiske & Fiskar i Malmö har inget saltvatten längre.WTF?Det var ju inte länge sen de byggde ut?? Citera
HyperBamse Postat 10 november 2009 Författare Postat 10 november 2009 Verkar ju vara som du säger men jag trodde inte det... Skulle uppdatera telefon nu och sabbade allt När den uppdaterade programvaran så tog den också bort GPS programmet ? känns ju inget kul om jag måste köpa nytt för 800kr Citera
Laggeman Postat 11 november 2009 Postat 11 november 2009 WTF?Det var ju inte länge sen de byggde ut??Fukt i väggarna och MKB ville visst inte stå för sanering ifall de skulle fortsätta med akvarierna, så de valde att lägga ner den biten istället för o skaffa en ny lokal. Matte har sagt att han ska starta upp igen i ny lokal och han skulle tydligen ta all teknik med sig, sen får man hoppas han kan hitta en bra och billig lokal, det är ju inte så lätt att starta upp från noll direkt. Citera
Mattias Malmö Postat 11 november 2009 Postat 11 november 2009 Fukt i väggarna och MKB ville visst inte stå för sanering ifall de skulle fortsätta med akvarierna, så de valde att lägga ner den biten istället för o skaffa en ny lokal. Matte har sagt att han ska starta upp igen i ny lokal och han skulle tydligen ta all teknik med sig, sen får man hoppas han kan hitta en bra och billig lokal, det är ju inte så lätt att starta upp från noll direkt.OK - ska det bli under F&Fs flagg eller ett Matte-solo projekt? Lokal borde gå att hitta hyfsat då jag inte anser att det är en verksamhet som behöver ett bra läge och det ofta är det man betalar mest för. Dvs nåt sunkigt industri-område i utkanten av stan bör funka bra för en special-butik eftersom ryktet kommer att gå och folk i hobbyn är beredda på lite bök och restid att ta sig dit man vill... till skillnad från typ klädaffärer som behöver synas och locka in kunder på ett annat sätt... tror jag... Citera
Laggeman Postat 11 november 2009 Postat 11 november 2009 Ingen aning, det får du fråga personalen i butiken om, men tror det blir solo, fick inget annat intryck när jag var där på utförsäljningen iaf. Citera
Rasken Postat 11 november 2009 Postat 11 november 2009 Om man får vara lite petig så heter det AquariumStockholm/Akvarieleasing ABSuveränt med kartan Citera
HyperBamse Postat 11 november 2009 Författare Postat 11 november 2009 Om man får vara lite petig så heter det AquariumStockholm/Akvarieleasing ABSuveränt med kartan Okej kan ändra namnet, namnen är de man får fram när man söker efter en butik...Tanken var ju att den skulle vara användbar. Det är ju inte ofta man får höra såna här saker så det uppskattas Citera
Jaken Postat 11 november 2009 Postat 11 november 2009 Globefish har inte saltvatten längre.Carlén & co HB är väll bara en webbshop. Dom kan man knappast åka förbi och besökaFör Triton har du har du angivit adressen till den gamla lokalenhttp://www.tritonakvarium.se/info.asp?text=14 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.