Gå till innehåll

BQGroggs RSM


BQGrogg

Rekommenderade inlägg

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Idag så bar det iväg till akvarieleasing och jag kom hem med en läcker gonipora. Vet ej exakt villken sort så hjälp gärna till att artbestämma.

Bifogar även en helt horribel helhetsbild bara för att få perspektiv på saker och ting!

Mvh/ Oscar

post-4572-14468918991729_thumb.jpg

post-4572-14468918992096_thumb.jpg

post-4572-14468918991541_thumb.jpg

post-4572-14468918991914_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Igår fick jag ett litet ryck och tyckte inte att goniporan passade i mitten där den stod, så det blev till att möblera om alla koraller. Allt ser fortfarande fint ut och den enda jag är lite tveksam på är hystrixen, som ser lite rynkig ut på ena sidan, men han visar polyper och har fortfarande fin färg.

Mvh/ Oscar

post-4572-14468919016622_thumb.jpg

post-4572-14468919017161_thumb.jpg

post-4572-14468919016121_thumb.jpg

post-4572-1446891901687_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut!

Har du några bilder på din lilla burk med mjukisar?

MVH Danne

Nja, jag hade lite utav en crash i sommras så för tillfället ser allt i den burken kaos ut, och har bara två eller tre koraller som lever tyvärr. Sen så har jag lite fiskar som klarat sig. Men om du vill kan jag väl slänga upp en bild. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var du på akvarieleasing?

Att jag undrar är för att jag skall dit till helgen och undrar hur deras Stock ser ut.Om dom har en del koraller och fiskar inne.

Stämmer bra!

De har ett helt ok utbud för tillfället. Mycket snygga spser. Mycket snygga koraller ihuvudtaget om du frågar mig. Tycker att det är lite sämre på fiskfronten, men även där tycker jag att det finns några guldkorn. ;)

Mvh/ Oscar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ser på bilderna att du har en plastgrej till höger i akvariet, är det en saltmätare och isåfall varför sitter den i akvariet?

Det är en saltmätare. Det är en redsea vippmätare, tyvär, och har en sugkopp. Så den är helt enkelt gjord så att den kan sitta i karet. Man kan ju ta ut den eftersom den är ruskigt ful, men min ursäkt är väl helt enkelt att jag slutat tänka på att den sitter där! ;)

Mvh/ Oscar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en saltmätare. Det är en redsea vippmätare, tyvär, och har en sugkopp. Så den är helt enkelt gjord så att den kan sitta i karet. Man kan ju ta ut den eftersom den är ruskigt ful, men min ursäkt är väl helt enkelt att jag slutat tänka på att den sitter där! ;)

Mvh/ Oscar

Jag skulle rekommendera att du tar ut den innan det börjar växa saker på den eller fastna en massa smuts eller bli kalkavlagringar vilka alla skulle leda till att den börjar visa fel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle rekommendera att du tar ut den innan det börjar växa saker på den eller fastna en massa smuts eller bli kalkavlagringar vilka alla skulle leda till att den börjar visa fel.

Urtagen! ;)

Har aldrig ändå litat helt säkert på den... Ska ta och köpa mig en refraktometer. Men så länge korallerna växer och mår bra så antar jag att det inte är någon fara!

Mvh/ Oscar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nästa tips är att använda en noggrann våg tillsammans med programmet Aqua-Calculator när du gör vattenbyten, så får du rätt salthalt när du byter vatten iaf. Plus att du kan dubbelkolla saltmätaren varje gång.

Min våg har inte svikit mig hittills, och programmet får jag kolla närmre på när jag sitter vid rätt dator.

Ska dock passa på att tacka för tipsen! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...