Gå till innehåll

BQGroggs RSM


BQGrogg

Rekommenderade inlägg

fina bilder du tagit, vad använde du för kamera, ser att du har skaffat en riktigt snygg euphyllia..

mvh/ chrille

Jo, euphyllian var riktigt snygg, så jag slog till!

Kameran är min brors och är en Nikon D40. Just de här bilderna är tagna med objektivet som följer med, men de flesta andra bilderna i min tråd är tagna med ett sigma 70-300 objektiv.

Mvh/ Oscar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jo, euphyllian var riktigt snygg, så jag slog till!

Kameran är min brors och är en Nikon D40. Just de här bilderna är tagna med objektivet som följer med, men de flesta andra bilderna i min tråd är tagna med ett sigma 70-300 objektiv.

Mvh/ Oscar

okej blir riktigt bra bilder, synd vi bor så långt ifrån varandra annars kunde du fotat lite i mitt kar med. tror det är samma euphyllia som jag har i karet,

/chrille

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej blir riktigt bra bilder, synd vi bor så långt ifrån varandra annars kunde du fotat lite i mitt kar med. tror det är samma euphyllia som jag har i karet,

/chrille

Haha, jo.

Det är en euphyllia glabrescens om jag inte är helt bakom flötet. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag blev det lite utav ett impulsköp!

En liten Pterosynchiropus picturatus. Jag vet att den kan vara en jäkel med maten, men innan jag köpte den så fick jag en uppvisning när han åt fryst artemia med god aptit! Om det nu skulle vara så att han smalnar av så ser jag till att han får flytta till ett kar där han får gå själv tills jag kränger iväg honom.

Men så långt hoppas vi ej att det ska behöva gå!

post-4572-14468919203323_thumb.jpg

post-4572-14468919203557_thumb.jpg

post-4572-14468919203746_thumb.jpg

post-4572-14468919203925_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Picturatus brukar vara mycket lättare att få att äta än splendidus så du har gjort ett gott val. Men försök att ge den litet andra frysfoder också för näringsvärdet i fryst artemia är inte så bra.

Jo, jag har läst att den ska vara lättare.

Nu kör jag ocean nutrition supershrimp, men ska även köra lite mysis också. :)

Mvh/ Oscar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Idag gjorde jag en riktigt rolig upptäckt i karet!

Idag när jag kom ut till akvarierummet för att kolla till akvarierna så reflekterade jag över att det var renare och mindre alger i karet. Sedan när jag tittade upp i hörnet på karet så såg jag vad det var. En 3-4 cm stor sjöhare.

Har tidigare sett en slembobba höger om skummaren i sumpen, men reflekterade ej över det så mycket då.

Garanterat den roligaste liftaren jag fått med ls! :)

Ska försöka knäppa lite bilder på honom senare, men han envisas ju med att sitta uppe i hörnet....

Mvh/ Oscar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte en där jag med fanns ju 4 när jag var ner.var ju bra pris på fraggarna.

Riktigt bra pris faktiskt!

Det som är lite spännande med deras sps-fraggar är att de går i ZEOvit system, så färgerna kan skifta lite när man stoppar dem i kar utan Zeovit. :)

Mvh/ Oscar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt bra pris faktiskt!

Det som är lite spännande med deras sps-fraggar är att de går i ZEOvit system, så färgerna kan skifta lite när man stoppar dem i kar utan Zeovit. :)

Mvh/ Oscar

Jag har köpt en likadan rosa montipora för ett tag sedan. Idag är den bajsbrun :smiley5:

Det är den som har fått mig att starta med zeovit själv för att få tillbaka den kanonsnygga rosa färgen... -Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt en likadan rosa montipora för ett tag sedan. Idag är den bajsbrun :smiley5:

Det är den som har fått mig att starta med zeovit själv för att få tillbaka den kanonsnygga rosa färgen... -Tummen upp

Jahaja!

Min var en av de första korallerna jag stoppade ner i karet och den är skitfin, har bara blivit lite ljusare. :)

Mvh/ Oscar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad irriterad man blir när man kommer ut i akvarierummet och det är storm i karet för att vattennivån i sumpen är för låg, montiporan har ramlat ner i goniporan och har brutit av en gren.... Nu är montiporan vit på vissa ställen och goniporan ihopdragen....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...