Gå till innehåll

hahaha koralia1


hbmannen

Rekommenderade inlägg

köpte en koralia 1 idag bara för att den va billig :) tänkte den blir bra att blåsa bort lite sand som jag får på ett visst ställe i burken..

Men VA FAN e det för skitpump? röra runt me fingret vid ytan ger ju mer blås än va den jädra pumpen ger..

höll pumpen typ 3 cm från botten. ändå orkade den inte pumpa bort skiten..

kul grejj :)

haha

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla så att den inte går baklänges! DVS att den "suger" in vatten istället för att "blåsa" ut vattnet.

Jag har en sådan korallia 4 och begriper inte hur det kan komma sig. Håller man handen intill, så känner man vattenrörelse, men upptäcker först att pumpen går baklänges när man har handen över den tjockare delen som ska vara insuget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kanske e bortskämd me 8500-12000l tunzarna :)

Inte riktigt rättvist att jämföra med dessa va? ;)

Men det låter som om K1an kan vara ett alternativ för mig. Jag har ett projekt där jag upplever tunzes minsta nano-streamer som för kraftig. Är det någon som har erfarenhet av båda dessa och kan säga hur stor skillnaden är?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

K1.an är iafall helt knäpptyst. i ett litet clown hotell så funkar den säkert kalas.

ja byggde en liten strypning på den så jag får en lite mer riktad stråle och limmade dit ett 25cm 16mm gf rör längst fram som en pipett typ. då blir det en fin liten blåskanon.. å då funkar den faktiskt som ja hade tänkt mig den.. igentligen bara för att blåsa bort lite sand å annat skit på stenar å dyl.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...