Gå till innehåll

Laggeman

Rekommenderade inlägg

Den har blivit ofrivilligt fraggad vid ett tillfälle, sen kunde jag inte limma tillbaka grenen där den satt från början, så jag fick sätta den bredvid istället vilket resulterade i att den ser ut som att den blivit kapad rakt över ungefär. Men den tar sig igen och ytan där grenen satt tidigare har blivit övervuxen med nya polyper och nya tillväxtzoner syns tydligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 881
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ah, kanon! All shopping man kan önska precis runt hörnet!

Fick besök idag, Andreas i Kävlinge (AKUTMOTTAGNING) var här och bytte en acropora mot en fragg på en poccilophora samt en Riccordea.

Ska bli intressant o se hur den tar sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
helt rätt den har inte alls många polyper :)

id http://se.reeflex.net/tiere/603_Acropora_suharsonoi.htm

Den trivs tyvärr inte väldigt bra, en del av den har tappat vävnad och den ser lite sliten ut överlag. Får se ifall den tar sig igen, hade tänkt att fragga ner det som fortfarande ser bra ut. Krabban får flytta över till en annan acro, eller till fraggstenen med det som fortfarande är ok.

Var och hämtade upp två nya putsarräkor igår, de kom ner i karet på lite olika ställen, men redan dagen efter satt de ihop, tvärs över karet från där mina två tidigare två putsarräkor håller till. Roligt att se att de håller ihop, och att de två nya hittade varandra i karet. :)

post-1377-14468924897586_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag när jag kikade in i karet så ser jag på min scooter att den har fått en skada på sidan, kan det vara att den kommit emot anemonen som har gjort det?

post-1377-14468924931061_thumb.jpg

Andra sidan ser bra och normal ut. Jag är rädd för att den ska dö eller sjuka ner andra i karet, bör jag sätta över den i mitt nano kanske?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vad tråkigt har det blivigt bättre än?

Den trivs tyvärr inte väldigt bra, en del av den har tappat vävnad och den ser lite sliten ut överlag. Får se ifall den tar sig igen, hade tänkt att fragga ner det som fortfarande ser bra ut. Krabban får flytta över till en annan acro, eller till fraggstenen med det som fortfarande är ok.Var och hämtade upp två nya putsarräkor igår, de kom ner i karet på lite olika ställen, men redan dagen efter satt de ihop, tvärs över karet från där mina två tidigare två putsarräkor håller till. Roligt att se att de håller ihop, och att de två nya hittade varandra i karet. :)[ATTACH=CONFIG]73708[/ATTACH]
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Sebastian, nej, tyvärr inte, den ser riktigt risig ut, men jag skyller inte på dig på något vis. :) Tyvärr är det ju sånt som kan hända när man flyttar koraller, så jag misstänker att jag får ta upp den som ett skelett efter helgen kanske. Krabban verkar dock trivas fortfarande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om du lägger över den i nanot kan du ju ha den under uppsikt. blir den bra igen gör det ju inget men blir den sjuk kan det ju vara bra att redan fångat in den.

Hej Freddi, jag får se hur den ser ut imorgon så får vi se ifall jag flyttar över den dit, där finns iaf inga rovdjur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Sebastian, nej, tyvärr inte, den ser riktigt risig ut, men jag skyller inte på dig på något vis. :) Tyvärr är det ju sånt som kan hända när man flyttar koraller, så jag misstänker att jag får ta upp den som ett skelett efter helgen kanske. Krabban verkar dock trivas fortfarande.

gud vad tråkigt konstigt medtanke på att transporten bara va 20 min. men som sagt allt kan tyvär hända, konstigt nog har den rose jag fick av dig blivigt vit på en liten bit där det växte som tusan när jag fick hem den, funderar om något har iriteratden eller liknande, annars mår den super och vävnaden på andra ställen växer ner mot stammen där den inte fåt ljus innan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag plockade upp scootern igår kväll och la den i fraggkaret för observation. Det dröjde inte lång tid efter att ljuset där i hade släckts förrens det kom upp ett antal borstmaskar och började nosa på fiskens skadade delar, så det var nog värre än jag trott från början. När jag såg att fisken inte orkade göra något åt dessa attacker så tog jag upp den och lät den få en sista färd.

Riktigt tråkigt då den var lite av en favorit hos tjejen och var ett trevligt tillskott i karet. Vi får se ifall jag kan hitta en annan så småningom. Kanske ett par om man har tur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag plockade upp scootern igår kväll och la den i fraggkaret för observation. Det dröjde inte lång tid efter att ljuset där i hade släckts förrens det kom upp ett antal borstmaskar och började nosa på fiskens skadade delar, så det var nog värre än jag trott från början. När jag såg att fisken inte orkade göra något åt dessa attacker så tog jag upp den och lät den få en sista färd.

Riktigt tråkigt då den var lite av en favorit hos tjejen och var ett trevligt tillskott i karet. Vi får se ifall jag kan hitta en annan så småningom. Kanske ett par om man har tur.

Zg hade rätt många hemma häromdagen :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...