Gå till innehåll

Laggeman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 881
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Frågan är fri Fredrik. :)

Anledningen är att jag innan vi åkte på semester lyckades o knäcka av ca hälften och inte hade tid att få upp den ordentligt då vi skulle åka dagen efter, så korallen åkte ner i sumpen i 3 v utan ljus. Klarat sig bara bra och har börjat få sin färg tillbaka nu efter en tid i karet under lampan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok misstänkte de :) tar den ut "armarna" elle vad man ska kalla dom när man matar ? Jävligt läckra bilder :)

Som Manne skriver så är tentaklerna ute under natten, men även när jag matar i karet, då kommer de ut efter en stund och sträcker på sig så här fint. :)

Jag har varit och kollat in det här karet live idag.. kan inte säga annat än att det förmodligen är den snyggaste saltvattenscape jag har sett i verkligheten. Hydnoporan var magisk..

Tack för fina fraggar Jimmy, och visning av ditt tjusiga kar. :)

Tack Mats, alltid kul med nya bekantskaper och besök. Som jag sa så är djupet i karet svårt att få till på bilder och film, man måste se det för att uppskatta det fullt ut. Hoppas knapparna och skivan tar sig fint hos dig med!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var hemma hos Peter (Yodelking) en runda igår, lämnade av en knappfragg och hämtade hem tre fraggar, en på ett ar gröna fina knappar, en på en acropora som var blå/lila och en på en Cyphastrea decadia som var snyggt röd. Ska bli intressant att se hur den kommer att växa till sig. Ikväll bär det av upp till Hässleholm och Manne för att kolla in hans nya kar och se vad vi kan göra för att få igång det ordentligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var förbi ZG på vägen hem från jobb igår, blev en ny sten med fina knappar, med antingen "Alfa & Omega", "Sun Burst" eller "Eye of the Storm" samt en sten med Acanthastrea lordhowensis som har slagit ut fint idag.

post-1377-14468923345752_thumb.jpg

En bild på knappfraggen jag fick med mig hem från Peter häromkvällen:

post-1377-1446892334556_thumb.jpg

Var även förbi Manne igår kväll och lämnade av lite fraggar till ett par personer samt snackade lite runt Mannes nya kar. Det krävs en del arbete för att få det på banan, men jag ser inga hinder för att det ska bli bra, så jobba på nu Manne. :)

post-1377-1446892334535_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den acan har jag tittat på många gånger när jag varit där. den är dock för stor för mitt kar så jag köpte den aldrig.

var den dyr? ZG ligger ju lite högre med sina priser..

Jag tänkte fragga på den då den har ett område med som är dött sen sitter det ett antal "huvuden" på en sida som går att fragga på, så det blir kanske så du kan få en del av den ändå lite längre fram. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte fragga på den då den har ett område med som är dött sen sitter det ett antal "huvuden" på en sida som går att fragga på, så det blir kanske så du kan få en del av den ändå lite längre fram. :)

Hojta gärna till där Jimmy, kan tänka mig att köpa ett par polyper. :)

Knapparna har slagit ut fint i mitt kar, riktigt fina fraggar.. tack igen. Jag skulle också gärna vilja fotografera lite i ditt kar en dag om det är ok.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok.

om du fraggar den kan du väl dra iväg ett PM så köper jag någon fragg :)

Jag lägger ut annons vid tillfälle, håll ögonen öppna.

Hojta gärna till där Jimmy, kan tänka mig att köpa ett par polyper. :)

Knapparna har slagit ut fint i mitt kar, riktigt fina fraggar.. tack igen. Jag skulle också gärna vilja fotografera lite i ditt kar en dag om det är ok.

:smiley9: Mats, du är välkommen med din kamera när som helst!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...