Gå till innehåll

Laggeman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 881
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...

Idag har jag tagit första spadtaget för ett nytt bygge här hemma och det innebär att mitt nano kommer försvinna, detta optiwhite-karet kommer att få en biljett till Helsingborg om allt går enligt planerna, allt är inte spikat ännu, men min förhoppning är att jag ska kunna ha det nya karet på plats en en dryg månad, för att påbörja påfyllning och bakgrundsbygge. Det nya karet blir ett liknande detta, med optiwhite i tre rutor, enkelt uppsatt med samma teknik som idag, fast med lite mer levande sten i karet och lite större volym, men i övrigt likadant. Mer info om detta kommer så fort jag har mer att komma med. :)

I dagsläget väntar jag in pris på karet från två ställen. Så fort jag har priset klart så vet jag också vilken storlek det blir och jag kan påbörja bygget av ställningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir större! Jag väntar bara in priserna från två byggare så jag kan bestämma mig vilket och från var det blir bara. :)

Måtten jag vill ha är 1000x1200x600 (Ja, djupare än brett) Karet ska stå med ena 1000-sidan in mot väggen.

Står den med ena 1000 mot väggen blir det väl en 1200x1000x600? :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Köpte lite koraller igår, en gul Acropora millepora, en annan acropora som är ljusblå i topparna, rent spontant liknar den Acropora gomezi, men jag är absolut ingen kännare av det släktet så det får jag ha lite hjälp med. :), sen blev det en sten med lite blandade knappar, en gren Euphyllia med två huvuden, tror det är en Euphyllia yaeyamaensis, samt en LPS som jag inte har identifierat ännu. Bilder får komma ikväll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte lite koraller igår, en gul Acropora millepora, en annan acropora som är ljusblå i topparna, rent spontant liknar den Acropora gomezi, men jag är absolut ingen kännare av det släktet så det får jag ha lite hjälp med. :), sen blev det en sten med lite blandade knappar, en gren Euphyllia med två huvuden, tror det är en Euphyllia yaeyamaensis, samt en LPS som jag inte har identifierat ännu. Bilder får komma ikväll.

varit på ZG eller? ;)

hade dom fått in hajen?

hursom ser jag fram emot bilder på det nya! speciellt den där LPS:en :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varit på ZG eller? ;)

hade dom fått in hajen?

hursom ser jag fram emot bilder på det nya! speciellt den där LPS:en :)

Nej, jag botaniserade hemma hos en kille som är på gång att lägga ner sitt kar, kom tyvärr någon dag för sent så många av de lite roligare korallerna var borta, men det var kanske lika bra så jag inte tömde plånboken nu inför det nya karet. ;)

Ska in och fotografera i karet om en liten stund, så bilder kommer snart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för OT. En fullvuxen black tip blir minst 1,5 meter så jag antar att den skall vidare till ett publikt akvarium, typ Kolmården eller så?

Beror nog mycket på omständigheter också! Hur mycket man fodrar den , i vilket fall som helst så tar det något år innan den vuxit ur akvariet den är i nu! Och när det händer så är jag helt säker på att dom vidtar dom åtgärder som behövs:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...