stigigemla Postat 6 januari 2017 Postat 6 januari 2017 Jag kan tänka mig att det är för lite näring i vattnet. Hos mig har de sett ut så i kar utan matning. Är det lite fisk i karet? Lämnar skummaren något? Du kan ju testa att handmata med pipett. Citera
_Manne_ Postat 6 januari 2017 Författare Postat 6 januari 2017 10 timmar sedan, stigigemla sa: Jag kan tänka mig att det är för lite näring i vattnet. Hos mig har de sett ut så i kar utan matning. Är det lite fisk i karet? Lämnar skummaren något? Du kan ju testa att handmata med pipett. Går 4 fiskar i karet.. men kan faktiskt vara näringsbrist.. skummaren går inte på topp, finns 1cm mörk goja i koppen men aldrig sett den leverera det.. ny Coral Box d300 i sumpen.. får testa med lite handmatning imorgon då.. tack för tipset.. Med vänlig hälsning, Manne Citera
Ouscazz Postat 6 januari 2017 Postat 6 januari 2017 Lite aminosyror kanske skulle smaka. Skickat från en iPhone med Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 6 januari 2017 Författare Postat 6 januari 2017 53 minuter sedan, Ouscazz sa: Lite aminosyror kanske skulle smaka. Skickat från en iPhone med Tapatalk Den blå flaskan finns här , 2ml är dosen.. kanske inte mycket o hänga i granen direkt.. fick även tips om en annan produkt i pulverform som skulle göda lpser.. Med vänlig hälsning, Manne Citera
stigigemla Postat 6 januari 2017 Postat 6 januari 2017 Aminosyror är bra när det gäller att få ut ättentaklerna på LPS:er. Men någon nämnvärd mat är det inte jämfört med ett par tre mysis per utslagen polyp. 1 Citera
Ouscazz Postat 7 januari 2017 Postat 7 januari 2017 Behöver man punktmata Euphyllia? Mina har inte fått en bit mat sedan jag startade upp för ett drygt år sedan. De lever av ljus och sånt de eventuellt kan plocka åt sig själva. Skickat från en iPhone med Tapatalk Citera
stigigemla Postat 7 januari 2017 Postat 7 januari 2017 Har man normal till hög fiskbesättning behöver de inte matas. Men de växer fortare med mat. Citera
_Manne_ Postat 7 januari 2017 Författare Postat 7 januari 2017 1 timme sedan, stigigemla sa: Har man normal till hög fiskbesättning behöver de inte matas. Men de växer fortare med mat. Du råkar inte ha ett gäng fiskar som kan passa som belastning.. ? Väldigt fattigt här nere på intressant fisk.. har mailat innan men fick aldrig svar.. Med vänlig hälsning, Manne Citera
balofix Postat 15 januari 2018 Postat 15 januari 2018 Snart dags o besöka dig manne, längesedan nu Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.