Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag kan tänka mig att det är för lite näring i vattnet. Hos mig har de sett ut så i kar utan matning. 

Är det lite fisk i karet?

Lämnar skummaren något?

Du kan ju testa att handmata med pipett.

Postat
10 timmar sedan, stigigemla sa:

Jag kan tänka mig att det är för lite näring i vattnet. Hos mig har de sett ut så i kar utan matning. 

Är det lite fisk i karet?

Lämnar skummaren något?

Du kan ju testa att handmata med pipett.

Går 4 fiskar i karet.. men kan faktiskt vara näringsbrist.. skummaren går inte på topp, finns 1cm mörk goja i koppen men aldrig sett den leverera det.. ny Coral Box d300 i sumpen..

får testa med lite handmatning imorgon då.. tack för tipset..

Med vänlig hälsning, Manne 

Postat
53 minuter sedan, Ouscazz sa:

Lite aminosyror kanske skulle smaka.

Skickat från en iPhone med Tapatalk

Den blå flaskan finns här , 2ml är dosen.. kanske inte mycket o hänga i granen direkt.. fick även tips om en annan produkt i pulverform som skulle göda lpser.. 

Postat

Behöver man punktmata Euphyllia? Mina har inte fått en bit mat sedan jag startade upp för ett drygt år sedan. De lever av ljus och sånt de eventuellt kan plocka åt sig själva.

Skickat från en iPhone med Tapatalk

Postat
1 timme sedan, stigigemla sa:

Har man normal till hög fiskbesättning behöver de inte matas. Men de växer fortare med mat.

Du råkar inte ha ett gäng fiskar som kan passa som belastning.. ? Väldigt fattigt här nere på intressant fisk.. har mailat innan men fick aldrig svar.. 

• 1 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...