Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Jag är nöjd med reaktorn.. Helt baserat på att det är lätt o smidigt att ha o göra med den.. Väldigt enkelt o byta media..

Mitt alu media som jag köpte till från början använder jag fortfarande , finns en kladd i botten på påsen även efter detta byte.. Hur länge jag kört mediat har jag inte i huvudet men antar att det är förlänge ;) ändå..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

Timmars jobb..

Har Storstädat i karet.. Köpte en 20kg låda med "Treasure" saltet från ZG i helgen.. I samband mes storstädningen så bytte jag ca 1/3 av totala volymen vatten i karet samtidigt.. Städat pumparna osv.. Så nu kan man dels se in i karet igen o nu hoppas jag att allt ska trivas med detta stora VB också..

Ökat på flåset lite också i hopp om att trådalgerna så ge upp sin vilja att växa..

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Tjo.

Har gjort ett vb på 50 liter o sen har streamersen gått i ättiksvatten så dom är som nya igen.. Betydligt mer ös i karet nu.. Planerar minska ner spserna till noll i princip i detta kar o få i någon mer lps/yuma skivor eller dylikt.. Någon riktigt anemon skulle varit kul men vet inte om jag vågar då den röda redan är i och ack så vacker..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Pysslat lite idag med akvariet.. Sugit ut cyano o bytt 50 liter vatten , fixat i nytt reaktormedia. Fyllt på ballingdunkarna så det kan rulla ett tag till.. Cyanon är lite tråkig men finns RedSlime att ta till om hoppet försvinner helt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

Fått lite gjort i karet senaste veckan.. Ett vb på 50l så jag fick chansen o slamsuga upp så mycket plattisar som möjligt o annat jox.. Allmän städning o lite flytt bland korallerna , bytt plexiglaset på min PS för det hade blivit lite galet med det gamla, nya lysrör monterade också.. fixat med ballingen , kör låg dos just nu, städat ur pelletsreaktorn totalt, inget bra o bara dra sladden på den kan jag säga, men nu är den igång med lite ny biopellets.. BLAU streamern är ättikbadad så den öser på igen..

Fått lite "fjun" på stenen ,men räknar med att biopelletsen löser det på lite sikt..

Nu är det bara det där med plattisarnas utrotning kvar..

Med Vänlig Hälsning Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...