Gå till innehåll

Bortst mask


Gnarkill

Rekommenderade inlägg

Okej, för jag var och rengjorde en polares nano burk igår kväll, alltså bytte vatten och regjorde filtrena, det jag inte såg var att det var en borst mask på ena filtervadden och jag spola bara vatten som vanligt och kramade ur=) efter 2 minuter så började det svida och klia som fan på ena fingret, och då tittade jag på filtervadden och där låg en mask mosad..hahaha nu idag där taggarna sitter är det svullet som fan och svider/kliar ännu.

dom är ju så små de där taggarna så man får ju inte bort dom

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

RIKTIGA KARLAR VAXAR SIG INTE OAVSETT ORSAK...

Nä skämt och sidå, tror både på tejp och vax. Det är nog väldigt olika hur man reagerar på maskarna, själv använder jag alltid (nästan) handskar när jag rotar i karet, men och andra sidan så måste jag åka till akuten och jag blir getingstungen eller annan insekt biter mig, så jag respekterar alla invånare som sticks ;)

MVH Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja nå jag läste också de där med tejp och vax, men de funka inte, så nu sitter jag här med jätte svullet pekfinger=(

men funderar på att fara till akuten och se om dom kan få ner svullnaden lite i alla fall.

är det nån som vet vad det är för gift borstmaskarna har?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ring sjukvårds upplysningen och hör vad dom säger. Tycker det låter konstigt med en allergisk reaktion som håller i sig så länge, akut så hade du fått Betapred (cortisontabbletter) dom hade tagit udden av det värsta. Men har du haft svullnaden hela helgen låter det mer som en infektion, prova med ett spritförband. Men ring upplysningen och hör vad dom säger, svarar någon som inte har koll så ringer du bara upp igen.

MVH Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...