Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

MIN Tridacna maxima HAR HAR LÄMNAT IN EFTER MÅNGA ÅRS NJUTNING I MIN BURK VAR I SVERGE GÅR DET ATT KÖPA EN NY?

+

Postat

I närmaste saltbutik. Har de ingen inne så kan du be dem ta hem till dig.

Har din caps-lock fastnat?

(Såg fel på staden, läste Karlskrona först.)

Postat

C-life hade en del musslor inne i fredags när jag var där å kollade. Antar att det är den närmaste butiken ...såvida inte Farid i Karlstad har...men det är väl närmre till Örebro än till Karlstad om jag minns rätt.

• 4 veckor senare...
Postat

jag tror det finns musslor i alla butikerna i göteborgstrakten. väldigt underligt att de inte finns en enda i sthlms trakten

Postat
jag tror det finns musslor i alla butikerna i göteborgstrakten. väldigt underligt att de inte finns en enda i sthlms trakten

varken Triton, Akvarieleasing eller Korallrevet har i vilket fall..... kanske Bromma Zoo har något..

Postat

Skulle också gärna prova på mussla, men jag bor ju i Sthlmstrakten. Har du kollat me butikerna om de kan ta in eller har du bara kollat om de hade inne för tillfället?

Mvh/ Oscar

Postat
Skulle också gärna prova på mussla, men jag bor ju i Sthlmstrakten. Har du kollat me butikerna om de kan ta in eller har du bara kollat om de hade inne för tillfället?

Mvh/ Oscar

alla jag har snackat säger bara att de är svårt att få tag på till vettiga priser, om man inte vill ta in illegala musslor dvs..... jag tycker det är väldigt proffsigt av samtliga butiker i Stockholm jag har snackat med! att de inte tar in musslor utan papper...

de kan tydligen få tag på från Tyskland, men då blir det dyyyrt!

Postat
alla jag har snackat säger bara att de är svårt att få tag på till vettiga priser, om man inte vill ta in illegala musslor dvs..... jag tycker det är väldigt proffsigt av samtliga butiker i Stockholm jag har snackat med! att de inte tar in musslor utan papper...

de kan tydligen få tag på från Tyskland, men då blir det dyyyrt!

Ok. Man har ju inte lust att bli ruinerad på kuppen heller! ;)

Postat

Jag var inne på akvarie-leasing idag och de sa att de skulle få in maxima, men sa även att de behövde transport från göteborg. Om jag inte minns fel skulle de gå på 700:-

Mvh/ Oscar

Postat
Jag var inne på akvarie-leasing idag och de sa att de skulle få in maxima, men sa även att de behövde transport från göteborg. Om jag inte minns fel skulle de gå på 700:-

Mvh/ Oscar

du vet inte närmare NÄR de skulle få in dem?

Postat
du vet inte närmare NÄR de skulle få in dem?

Nope.

Han sa att de hade lite transportproblem från göteborg, men så snart det löst sig så skulle de komma.

Mvh/ Oscar

Postat

Min ena maxima har sett riktigt risig ut i 6 veckor - den öppnar sig men exponerar inte manteln utanför öppningen, den andra mår fint. Ljuset är nytt, strömmen ok. Inga parasiter jag ser.. någon som har erfarenhet?

Postat

Någon som hört nåt mer om när akvarie-leasing skulle få in sina? Och vilken storlek de har?

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.