Anders/Bo Postat 21 december 2009 Postat 21 december 2009 MIN Tridacna maxima HAR HAR LÄMNAT IN EFTER MÅNGA ÅRS NJUTNING I MIN BURK VAR I SVERGE GÅR DET ATT KÖPA EN NY?+ Citera
Laggeman Postat 21 december 2009 Postat 21 december 2009 I närmaste saltbutik. Har de ingen inne så kan du be dem ta hem till dig.Har din caps-lock fastnat?(Såg fel på staden, läste Karlskrona först.) Citera
Datate Postat 21 december 2009 Postat 21 december 2009 C-life hade en del musslor inne i fredags när jag var där å kollade. Antar att det är den närmaste butiken ...såvida inte Farid i Karlstad har...men det är väl närmre till Örebro än till Karlstad om jag minns rätt. Citera
nike83 Postat 21 december 2009 Postat 21 december 2009 vad tråkigt! jag har letat länge efter mussla till mitt kar, men det verkar kört i stockholmstrakten iaf... Citera
Irrbloss Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 jag tror det finns musslor i alla butikerna i göteborgstrakten. väldigt underligt att de inte finns en enda i sthlms trakten Citera
nike83 Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 jag tror det finns musslor i alla butikerna i göteborgstrakten. väldigt underligt att de inte finns en enda i sthlms traktenvarken Triton, Akvarieleasing eller Korallrevet har i vilket fall..... kanske Bromma Zoo har något.. Citera
BQGrogg Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 Skulle också gärna prova på mussla, men jag bor ju i Sthlmstrakten. Har du kollat me butikerna om de kan ta in eller har du bara kollat om de hade inne för tillfället? Mvh/ Oscar Citera
nike83 Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 Skulle också gärna prova på mussla, men jag bor ju i Sthlmstrakten. Har du kollat me butikerna om de kan ta in eller har du bara kollat om de hade inne för tillfället? Mvh/ Oscaralla jag har snackat säger bara att de är svårt att få tag på till vettiga priser, om man inte vill ta in illegala musslor dvs..... jag tycker det är väldigt proffsigt av samtliga butiker i Stockholm jag har snackat med! att de inte tar in musslor utan papper...de kan tydligen få tag på från Tyskland, men då blir det dyyyrt! Citera
BQGrogg Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 alla jag har snackat säger bara att de är svårt att få tag på till vettiga priser, om man inte vill ta in illegala musslor dvs..... jag tycker det är väldigt proffsigt av samtliga butiker i Stockholm jag har snackat med! att de inte tar in musslor utan papper...de kan tydligen få tag på från Tyskland, men då blir det dyyyrt!Ok. Man har ju inte lust att bli ruinerad på kuppen heller! Citera
Andreas N Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 Bio Ted brukar ha odlade musslor för ca 700kr inne. Billit? njaaa men ack så fina. Citera
nike83 Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 Bio Ted brukar ha odlade musslor för ca 700kr inne. Billit? njaaa men ack så fina.hjälper inte oss i stockholm när det kostar minst det dubbla att åka fram och tillbaka! Citera
BQGrogg Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 Jag var inne på akvarie-leasing idag och de sa att de skulle få in maxima, men sa även att de behövde transport från göteborg. Om jag inte minns fel skulle de gå på 700:-Mvh/ Oscar Citera
nike83 Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 Jag var inne på akvarie-leasing idag och de sa att de skulle få in maxima, men sa även att de behövde transport från göteborg. Om jag inte minns fel skulle de gå på 700:-Mvh/ Oscardu vet inte närmare NÄR de skulle få in dem? Citera
BQGrogg Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 du vet inte närmare NÄR de skulle få in dem?Nope.Han sa att de hade lite transportproblem från göteborg, men så snart det löst sig så skulle de komma.Mvh/ Oscar Citera
Trilobite Postat 21 januari 2010 Postat 21 januari 2010 Min ena maxima har sett riktigt risig ut i 6 veckor - den öppnar sig men exponerar inte manteln utanför öppningen, den andra mår fint. Ljuset är nytt, strömmen ok. Inga parasiter jag ser.. någon som har erfarenhet? Citera
_Manne_ Postat 21 januari 2010 Postat 21 januari 2010 stor /liten ? extra föda ? förkågt Kh ?mvh manne Citera
Trilobite Postat 22 januari 2010 Postat 22 januari 2010 12 cm, ingen extra föda, KH: 8, den andra musslan är lite mindre och mår finfint. Citera
_Manne_ Postat 22 januari 2010 Postat 22 januari 2010 då hade jag nog provat o ge den lite mat faktiskt.. jag kör med TM preparat som musslorna direkt reagerar på när det kommer i vattnet.http://www.tropic-marin.com/web/english/produkte/biopolymere.htmmvh manne Citera
_Manne_ Postat 22 januari 2010 Postat 22 januari 2010 Ok, kör du reef snow då? Eller båda?jag kör med Reef activ, inte snow.mvh manne Citera
Anders/Bo Postat 25 januari 2010 Författare Postat 25 januari 2010 Vid lampbyte kan dom reagera lite olika säkrast är att mjukstarta med nya lampor Citera
Onion Postat 25 januari 2010 Postat 25 januari 2010 Någon som hört nåt mer om när akvarie-leasing skulle få in sina? Och vilken storlek de har? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.