Gå till innehåll

Lampa till 120*80?


maltemus

Rekommenderade inlägg

Spännande mått! Hur mycke får budget alt kosta?:)

Jag vet inte riktigt, är det 8*54 som gäller eller 10*54 så blir det knappast billigt. Hade väl en tanke på att försöka hitta ngt begagnat.

Samtidigt får jag väl lite för min LED belysning (hoppas jag!)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eventuellt köper jag karet från annat håll men med samma mått.

Inte helt 100% på om jag ska ge mig in i projektet ännu eller vad måtten blir 120*80*50 är mest för att Elos 120 XL har det måttet (Jag ahr ett Elos 120 idag fast med XL utrustningen)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beroende på om belysningen skall synas eller vara inbyggd så blir det ju viss skillnad på pris. Skall du ha den inbyggd så går det ju att få tag på 2st 4x54w för en rimlig kostnad, eller 1st 6x54w och 1st 2x54w. Blir inte så vansinnigt dyrt, men ska man ha en snygg 8x54W så kostar det ju desto mera...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den modellen såldes under namnet Aquastyle här i sverige, jag hade en sån över mitt fraggkar.

Nu efter att ha kört med en annan belysning ett tag så kan jag bara avråda dig.

Jag får mer tillväxt med 6rör än med aquastyles 8, troligtvis så kunde jag gå ner till4 och fortfarande se bättre resultat.

Man får lite vad man betalar för, snålar du så uppgraderar du belysningen om ett halvår till det du borde ha köpt från början;)

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På sätt och vis borde det ju funka, men det känns som om det borde läcka lite för mycket ljus utanför karet på kortsidorna och kanske bli lite för lite ljus totalt sett.

Men det är väl bara att du testar i ditt nuvarande kar och sätter lampan lite provisoriskt 25-30 cm högt upp och sätter den så att mitten av lampan hamnar 40 cm från fram/bakrutan dvs precis längst fram eller längst bak och försöker avgöra själv om det kommer att funka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...