Gå till innehåll

Mandariner x2, Problem?


Birdo

Rekommenderade inlägg

Något större romfall kan du inte förvänta dig, den kommer att flyta strax under vattenytan.

Nästa gång dom leker vänta till dom stigit 3-4 gånger stäng sen av cirkulationspumparna.

Sen är det bara att vänta...... ibland händer det, ibland inte.

Du kommer att se ett litet dammoln runt mandarinerna och sen drar honan sig tillbaka ner i bland stenen, då är det dax att försöka hitta rommen.Om du lyser med en ficklampa genom någon ruta upp mot vattenytan är det lite lättare att få syn på rommen.

När det gäller lyckad odling av mandariner är det nog inte många i världen som lyckats

en handfull, någon av dom finns kanske i Sverige det vet jag inte

men i länken som Stig skickade finns en artikel utav en av de främsta Matthew Wittenrich

Här är en länk till www.marinebreeder.org/phpbb/viewforum.php?f=176 där jag tror att

världens samlade erfarenheter av mandarin odling finns.

Börja med Dragonettes & Mandarinfish Breeding/Spawning Overview där Matt Pedersen

samlat mycket fakta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den kunnigaste tror jag är Wolfgang Mai. Tyvärr skriver han bara på Tyska men en del av artiklarna har översatts från Koralle till Coral Magazine.

Se här: http://www.marinfischzucht.de/html/zuchterfolge.html

Inte illa av en hobbyodlare.

Man tackar, Angelica (Min sambo och delat intresse med detta) Talar och läser tyska. :)

Tack för alla länkar allihopa :)

//Mvh Christian & Angelica

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...