Gå till innehåll

Sohal och Morich idol


Guest Butchi

Rekommenderade inlägg

Hej.

Jag har funderingar kring att skaffa mig kirurg fisken Sohal och den riktigt tuffa fisken Morich idol.

Undrar nu om någon har något positivt eller negativt att skriva om dessa?

Mvh Butchi

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte skriva att jag läst väldigt få som lyckats med MI någon längre tid...men när jag tänker efter så har jag nog inte läst någon berätta om sina egna fiskar som överlevt utan det har alltid varit att de känner nån som har haft dem i över ett år.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Moorish Idol, har jag försökt med ett flertal gånger.. Och alla har dött på samma sätt!! Kan garantera att det är typ cyanid eller liknande!!

Den äter in i det sista! Och går och gömer sig.. och dör.. man kan se på.. det går fort.. Från helt fräsch fisk till död på nån timme! Inga fläckar på kroppen eller nått!!

Vill testa denna igen!.. men ska se till att den kommer någon annan stans än från samma skitgrossist!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sohal, vacker och rolig fisk. Min har varit resistent mot prick och alltid ätit bra. Dock så har den nu efter ca 9 månader blivit väldigt aggressiv mot min gula kirurg. Detta tillsammans med att den börjar bli för stor (12 cm) för mitt 450l akvarium gör att jag skall ge bort den.

Har du stort akvarium med mycket simyta och inga andra kirurger kan jag rekommendera den.

Kan inget om MI men jag tror att det är dumt att kombinera dessa, MI är välen relativt skygg och lugn fisk. Sohalen har damp och simmar i 180 hela tiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Thomas jag är inte så säker på att det är cyanid vad jag har hört så brukar dom flesta morish idol gå den vägen tyvär om man har dom i för små akvarium å inte i grupp.

Tror det är svårt att lyckas i vanliga akvarium sen har dom väll ganska så speciel föda så som olika svampar å vegetarisk mat

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft en MI sedan i mars. Den går i ett 720 liters akvarie. Den har växt och stortrivs, är konstant fet. Fick buken uppsliten av en gul kirurg efter någon månad. Maten gick rakt ut på sidan av fisken. Detta läkte ihop och nu syns inte ens ärret längre. Skithäftig fisk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...