Postat 11 februari 201015 år Har en blå-gul damsel som jag vill fånga.Den är helt omöjlig att ta med håven, blixtsnabbt smiter den in i skrevor och stenpartier.Fiskfälla låter som en lösning, finns det bättre o sämre varianter?mvhFredrik
Postat 11 februari 201015 år Mat och blixtsnabb håv . i med lite mat och sen fort ner med håven bakom ryggen på den för dom brukar vända håll när dom blir rädda
Postat 11 februari 201015 år Författare Har provat mata-och-hugg-med-håven, den vägrar komma upp mot ytan.Två håvar får knappt plats i mitt 45L, har kört med en stav + en håv, men jag byggt för bra revvägg, kommer inte åt.Men tack för tipsen!
Postat 11 februari 201015 år Testa fånga den efter du släckt. Jag fånga upp en kirurg på så sätt och de gick smidigt då den i stort sett simma in i håven själv, hade en lampa med rött ljus för att lokalisera fisken.
Postat 1 mars 201015 år Författare Nu har jag hittat en fiskfångare! Kan ju även få fungera som tillfällig korallförvaring eller såhttp://www.fish-street.com/fish_catcher_for_reef_tank?category_id=82
Postat 1 juni 201015 år Författare Nej köpte aldrigDet blev hederliga håvjakten istället, vi var 2 pers, tog ett tag men det gick, galet svårfångad firre
Postat 1 juni 201015 år Mat + enorm håv brukar funka också men jäklar vad humöret lätt försvinner när man ska fånga något
Postat 1 juni 201015 år Mitt par Damseler leker idag och har under förmiddagen slagit ihjäl min två veckor gamla C.potteri.Personligen skall jag spränga bort mina
Postat 1 juni 201015 år Ett alternativ som ska fungera är en gubbe dynamit och en lagom lång stubin..Sent from my iPhone using Tapatalk
Postat 1 juni 201015 år Hade två blådjävlar i mitt 130 liters...fick riva ur inredningen när jag skulle ha ur dem...
Postat 2 juni 201015 år Köpte den minsta krok j kunde hitta i fiskebutiken agnade med liten räkbit och vips, borta.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.